کد خبر: ۱۴۵۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 14
یکی از اقداماتی که اورژانس انجام داده تقویت ناوگان هوایی بوده است و هم‌اکنون 30 فروند بالگرد هوایی در سراسر کشور به هموطنان خدمات ارائه می‌دهند.
شفا آنلاین>سلامت>سرپرست سازمان حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با بیان اینکه 2200 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در ایام سفرهای نوروزی به مسافران خدمات ارائه می‌دهد از مجهز شدن برخی آمبولانس‌های اورژانس به دستگاه گرفتن نوار قلب خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین ، دکتر پیرحسین کولیوند، در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروزی سال 96 با بیان اینکه اورژانس(اورژانس ) با تمام توان خود آماده خدمت‌رسانی به هموطنان در ایام تعطیلات نوروزی است، اظهار کرد:‌ یکی از اقداماتی که اورژانس انجام داده تقویت ناوگان هوایی بوده است و هم‌اکنون 30 فروند بالگرد هوایی در سراسر کشور به هموطنان خدمات ارائه می‌دهند.
وی با بیان اینکه 2200 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در سراسر کشور فعال است، عنوان کرد: 17 هزار نیروی اورژانس در این پایگاه‌ها به هموطنان خدمات می‌دهند و 22 هزار نیروی بهداشت محیط و کار هم در کنار آنها فعالیت می‌کنند.
کولیوند از اضافه شدن 2کد خدماتی 247 و 724 ویژه بیماران قلبی و کسانی که دچار سکته مغزی‌(stroke) شده‌اند خبر داد و گفت:‌ هم‌اکنون بسیاری از آمبولانس‌ها(Ambulances) به دستگاه گرفتن نوار قلب متصل هستند. اطلاعات نوار قلب گرفته شده به مرکز فوریت‌ها ارسال می‌شود و پس از بازبینی توسط متخصصان اگر نیاز باشد تا بیمار به اتاق عمل برود قبل از رسیدن بیمار تجهیزات اتاق عمل آماده خواهد شد.

سرپرست سازمان حوادث و فوریت‌ های پزشکی کشور با اشاره به ارائه خدمات توسط متخصصان طب اورژانس در بیمارستان‌ها برای نجات جان بیماران توضیح داد: در ایام سفرهای نوروزی تمام نیروهای اورژانس به صورت آماده‌باش در مسیرها حضور دارند و برای نجات جان هموطنان تلاش می‌کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: