کد خبر: ۱۴۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 12
وزن یک زن آمریکایی از اهالی پنسیلوانیا که تصور می‌کرد در سال‌های اخیر چاق شده و اضافه وزن شدید پیدا کرده، بعد از خارج کردن تومور و کیست سرطانی ۶۳/۵ کیلوگرمی از بدن به دست جراحان، به نصف این میزان کاهش یافت.
شفاآنلاین>حوادث پزشکی>پزشکان از بدن زن ۷۱ ساله‌ای که تصور می‌کرد دچار چاقی مفرط است توموری را خارج کردند که وزن آن به ۶۳/۵ کیلوگرم می‌رسید.

به گزارش  شفاآنلاین، وزن یک زن آمریکایی از اهالی پنسیلوانیا که تصور می‌کرد در سال‌های اخیر چاق شده و اضافه وزن شدید پیدا کرده، بعد از خارج کردن تومور و کیست سرطانی ۶۳/۵ کیلوگرمی از بدن به دست جراحان، به نصف این میزان کاهش یافت.

به نقل از nydailynews، «ماری کلنسی» ۷۱ ساله که طی دو دهه گذشته مدام بر وزنش افزوده می‌شد، در آخرین توزین ۱۶۵/۵ کیلوگرم وزن داشت و با هیچ راهکاری لاغر نمی‌شد؛ اما پزشکان پس از معاینات خود متوجه یک کیست سرطانی بزرگ در بدن او شدند.

این زن که به عنوان فروشنده در یک فروشگاه <Store>مشغول به کار بود و روزانه ۸ ساعت باید روی پاهایش می‌ایستاد، حدود ۶ ماه پس از بازنشستگی دردهای شدیدی را در ناحیه پاهای خود احساس می‌کرد و چند سال بعد که به دلیل وجود لخته‌های خونی در پاهای خود به بیمارستان انتقال یافت، پس از انجام سی‌تی‌اسکن متوجه وجود این تومور بزرگ شد.


پزشکان طی عملی ۵ ساعته موفق شدند تومور ۶۳/۵ کیلوگرمی را که تبدیل به غده سرطانی شده بود و به مرور زمان این زن را به مرگ نزدیک می‌کرد، از بدنش خارج کنند. این تومور به حدی بزرگ بود که تصویر کامل آن در سی‌تی‌اسکن قابل مشاهده نبود.

بعد از انجام عمل جراحی و برداشتن تومور، اکنون وزن «ماری» به ۸۲ کیلوگرم رسیده و از سرطان<cancer> نیز جان سالم به در برده است. با این حال، هنوز درد ناحیه پای او ادامه دارد و برای راه رفتن باید از واکر استفاده کند. پزشکان طی این عمل جراحی حدود ۱۸ کیلوگرم پوست اضافی نیز از بدن این پیرزن جدا کردند.
برچسب ها: تومور ، فروشگاه ، سرطان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: