کد خبر: ۱۴۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 08
دکتر رضا ملک زاده گفت:یکی از موضوعات مهم در آینده درمان بیماران با سلول های بنیادی و کشت بافت است که حتی می تواند جایگزین پیوند اعضا شود. در این زمینه فعالیت های زیادی شده است اما باید بیشتر تلاش کنیم تا از سایر کشورها عقب نمانیم.
شفاآنلاین>جامعه پزشکی>نخستین انستیتو پزشکی بازساختی در تهران و سومین آن در کشور امروز چهارشنبه با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان و محققان در بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری راه اندازی شد.

به گزارش شفاآنلاین،معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در آیین راه اندازی این مرکز که در بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری برگزارشد، درجمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات و سرمایه گذاری های انجام شده برای ایجاد پنچ انستیتو پزشکی بازساختی در کشور، گفت: تاکنون 3 مرکز راه اندازی شده و بقیه نیز به تدریج راه اندازی می شوند.
دکتر رضا ملک زاده افزود: یکی از موضوعات مهم در آینده درمان بیماران با سلول های بنیادی<Stem Cells> و کشت بافت است که حتی می تواند جایگزین پیوند اعضا شود. در این زمینه فعالیت های زیادی شده است اما باید بیشتر تلاش کنیم تا از سایر کشورها عقب نمانیم.
وی ادامه داد: راه اندازی این گونه مراکز نیاز به سرمایه گذاری واعتبار مناسب دارد که دولت بایستی آنها را تامین کند.
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: هرروز یافته های جدیدی در این زمینه ارایه می شود که به عنوان نمونه امسال اعلام شد که افراد نابینا را می شود درمان کرد و بینایی را به آنان بازگرداند.
وی برلزوم حمایت دولت از اینگونه مراکز تاکید کرد و گفت: دولت باید از این مراکز در دانشگاه ها و بخش خصوصی حمایت کند تا بتوان نیازهای آینده را پاسخ داد.
ملک زاده به راه اندازی نخستین انستیتو طب بازساختی در بیمارستان شهید مطهری تهران اشاره کرد و گفت: رفع معضلات سوختگی یکی از اهداف مهم این انستیتو است.
رئیس مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این مراسم گفت: این مجموعه اولین انستیتو پزشکی بازساختی در استان تهران و سومین مجموعه در کشور است که امروز راه اندازی شد.
دکتر محمدتقی جغتایی هزینه صرف شده برای راه اندازی این مرکز را حدود 35 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این مرکز دارای اتاق تمیز برای درمان بیماری های سکته مغزی، پوست و اختلالات سوختگی<Burn disorders> است.
وی اظهار کرد: این مرکز نسوج بدن را پس از فرآوری در اختیار بیمارستان های حضرت رسول (ص)، هفت تیر، فیروزگر و حضرت فاطمه(س) قرار می دهد تا برای مداوای بیماران مورد استفاده قرار گیرد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به این که کشت سلول برای درمان بیماران در این انستیتو در حال انجام است، گفت: تا پایان سال جاری تعدادی غضروف و استخوان تولید شده جایگزین اعضای بیماران می شود.
رئیس مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: همچنین دو بانک پوست و استخوان در این انستیتو راه اندازی خواهد شد تا خدمات بهتری در اختیار این دسته از بیماران قرار گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: