کد خبر: ۱۴۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 01
اسکناس مورد نیاز استان ها به میزان 9 هزار میلیارد ریال به استان ها ارسال شده و برای تهران نیز هفت هزار میلیارد ریال اسکناس نو در نظر گرفته شده است.
شفا آنلاین>بیمه و بانک>سرپرست اداره ریالی و نشر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، گفت: اسکناس مورد نیاز شب عید هموطنان از 21 اسفند ماه در سراسر کشور در شعب منتخب بین متقاضیان توزیع می شود.

به گزارش شفا آنلاین، «مسعود رحیمی» روز چهارشنبه در نشست خبری به تشریح برنامه های بانک مرکزی برای تامین اسکناس مورد نیاز شب عید پرداخت و اظهار داشت: اسکناس مورد نیاز استان ها به میزان 9 هزار میلیارد ریال به استان ها ارسال شده و برای تهران نیز هفت هزار میلیارد ریال اسکناس نو در نظر گرفته شده است.

بانک مرکزی مسئول چاپ، نشر و امحای اسکناس در ایران است و سال 1338 پس از تصویب قانون پولی و بانکی کشور و همزمان با تاسیس بانک مرکزی در 18 مرداد 1339 این وظیفه برعهده اش قرار گرفت.
قبل از آن بانک ملی ایران وظیفه حق انحصاری انتشار اسکناس و تنظیم جریان پول کشور را برعهده داشت.
علاوه براین تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا اوایل سال 1362 کلیه اسکناس های رایج کشورمان در اروپا به چاپ می رسید و با راه اندازی کارخانه چاپ اوراق بهادار توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، چاپ اسکناس در داخل آغاز و در سال 1367 با توجه به حجم بالای واردات کاغذ اسکناس و سایر اوراق امنیتی براساس دستور رییس جمهوری وقت، بانک مرکزی در زمینه تاسیس کارخانه تولید کاغذ اسناد بهادار اقدام های لازم را انجام داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: