کد خبر: ۱۴۳۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 27
بعد از اجرای طرح تحول، دیگر کسی را سراغ نداریم که به خاطر مشکلات درمانی، در رنج باشد.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس اورژانس کشور گفت: وضعیت درمان هر روز بهتر و کیفی تر شده و مردم نیز قدر این خدمات را می دانند و سطح رضایتمندی آنها از طرح تحول سلامت بالاست.

به گزارش شفا آنلاین، پیرحسین کولیوند عصر دوشنبه در مراسم افتتاح نخستین پایگاه اورژانس هوایی استاندارد در قم با اشاره به موفقیت طرح تحول سلامت در کشور ادامه داد: طرح تحول سلامت به همت دکتر قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خیلی خوب اجرا شده و هر روز مردم اثرهای آن را احساس می کنند.

وی گفت: بعد از اجرای طرح تحول، دیگر کسی را سراغ نداریم که به خاطر مشکلات درمانی، در رنج باشد.
وی ادامه داد: امروز زیرساخت های زیادی در سطح کشور به همت دولت، مردم، خیرین و مسئولان وزارت بهداشت، فراهم شده که شاهد اضافه شدن تعدادی بیمارستان ها، تخت های بیمارستانی و سایر امکانات هستیم.
رئیس اورژانس کشور گفت: امید است در زمینه توسعه طرح تحول سلامت، شاهد موفقیت هرچه بیشتر این طرح باشیم.
وی همچنین با اشاره به این که در بخش فوریت های پزشکی با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم، گفت: باید با همکاری دانشکده دانشگاه علوم پزشکی برای خدمات کیفی و سریع تر به مردم، نیروهای مجربی را تربیت کنیم.
کولیوند ادامه داد: احداث و توسعه پایگاه های شهری، جاده ای و روستایی از اهداف اصلی ما در طرح تحول سلامت است و هم اکنون 30 پایگاه اورژانس هوایی در سراسر کشور فعال می باشد.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از تلفات تصادف ها در جاده های روستایی رخ می دهد و سرعت عمل در این حوزه منجربه کاهش خسارت های جانی می شود، به همین دلیل درپی توسعه پایگاه های جاده ای می باشیم.
کولیوند اظهار داشت: هم اکنون در شهر مقدس قم، پایگاه های مختلف جاده ای فعالیت دارد و همکاران ما با وجود کمبود منابع و امکانات، تمام تلاش خود را در زمینه خدمت رسانی به مردم به کار می گیرند.
وی گفت: امید است با همت افراد نیکوکار، شاهد افتتاح پایگاه های استاندارد اورژانس در سراسر کشور باشیم.
نخستین پایگاه اورژانس هوایی استاندارد در استان قم، با همت خیرین و نیکوکاران در حدفاصل عوارضی قم - تهران و قم - کاشان به بهره برداری رسید.
این پایگاه در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع و با اعتبار 40 میلیارد ریال احداث شده است. این پایگاه ظرفیت فرود آمدن 2 فروند بالگرد پهن پیکر به صورت همزمان و استقرار تعدادی آمبولانس زمینی را دارد و از سوی دیگر امکاناتی مانند فضای اداری به مساحت 800 متر مربع، فضای آموزشی، استراحت و ورزش کارکنان، نمازخانه و غیره در آن پیش بینی شده است.
از زمان آغاز به کار اورژانس هوایی در قم تاکنون بیش از 700 بیمار و مصدوم به وسیله بالگرد به مراکز درمانی قم منتقل شده است.
در حاشیه افتتاح پایگاه اورژانس هوایی استان قم، 11 دستگاه آمبولانس نیز با اعتبار 33 میلیارد ریال وارد چرخه خدمت رسانی شد.
توسعه اورژانس هوایی در راستای طرح تحول سلامت است. طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت سال 93 با هفت طرح و برنامه جامع شامل کاهش پرداختی مردم، ارتقای کیفیت ویزیت، ترویج زایمان طبیعی، مقیم کردن پزشکان متخصص، ارتقای هتلینگ بیمارستان ها، اورژانس هوایی و پرداخت مبتنی بر عملکرد آغاز شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: