کد خبر: ۱۴۳۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 26
معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد؛
دکتر علی عرب خردمندخاطرنشان کرد: فعلا به جذب دانشجوی خارجی، نگاه مالی نیست بلکه نگاه سرمایه گذاری، اعتماد سازی و اعتبار مدرک تحصیلی مطرح است و اخیرا دخل و خرج دانشجویان سر به سر شده است.
 شفاآنلاین>جامعه پزشکی>معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: این دانشگاه در زمان حاضر از 36 کشور جهان جذب دانشجو دارد؛ به گونه ای که 664 دانشجوی خارجی از سال 2011 در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر علی عرب خردمند روز یکشنبه در نشست خبری روز بین الملل دانشگاه افزود:این شمار دانشجو، بیش از چهار میلیون دلار درآمد ارزی برای دانشگاه علوم پزشکی تهران داشته اند.
وی خاطرنشان کرد: فعلا به جذب دانشجوی خارجی، نگاه مالی نیست بلکه نگاه سرمایه گذاری، اعتماد سازی و اعتبار مدرک تحصیلی مطرح است و اخیرا دخل و خرج دانشجویان سر به سر شده است.
عرب خردمند، ادامه داد: سه دانشجوی آمریکای شمالی نیز در این دانشگاه تحصیل می کنند و بعد از روی کار آمدن رئیس جمهوری جدید آمریکا، مشکل و محدودیتی در خصوص آنان نداشتیم؛ چون هر کس از وزارت خارجه ایران ویزا دارد در فضای امنی قرار می گیرد.
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران ابراز امیداری کرد که این دانشگاه در سال 96 از کشورهای چین، اندونزی، هند و پاکستان دانشجویان بیشتری جذب کند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین اظهار کرد: تاکنون با 14 کشور ، 25 تبادل استاد داشتیم.
به گفته عرب خردمند، بیشترین تعاملات دانشگاه علوم پزشکی تهران در جذب دانشجو برای دوره های کوتاه مدت با کشورهای اروپایی به ویژه آلمان بوده است.
وی تاکید کرد: متعالی ترین بخش قوانین بالادستی آموزش عالی، مرجعیت علمی ایران در منطقه است که یکی از ابزارهای آن، ارتباط علمی با مراجع بین المللی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: