کد خبر: ۱۴۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 26
برخی متخصصان نیز پیشنهاد می کنند که از مسواک زدن قبل از رابطه جنسی دهانی خودداری کنید چون باعث می شود زخم ها و خراش های کوچک احتمال انتقال بیماری های مقاربتی را افزایش دهند.

شفا آنلاین:کسانی که رابطه جنسی دهانی برقرار می کنند ، از طریق روش های دیگر نیز رابطه جنسی دارند ، پس به همین دلیل محققان نمیتوانند به طور قطع دریابند که این بیماری ها تا چه حدی از طریق دهان انتقال می یابد. اما این مسئله که این بیماری ها از طریق دهان انتقال می یابد ، برای همگان روشن است.


به  گزارش شفا آنلاین:برخی متخصصان نیز پیشنهاد می کنند که از مسواک زدن قبل از رابطه جنسی دهانی خودداری کنید چون باعث می شود زخم ها و خراش های کوچک احتمال انتقال بیماری های مقاربتی را افزایش دهند.
این بیماری ها عبارتند از :

· کلامیدیا

· سوزاک

· زونا

· ایدز (HIV)

· زگیل تناسلی (HPV)

· التهاب غیرسوزاکی (NGU)

· سفلیس

· عفونت مخمر
کلامیدیا و رابطه جنسی دهانی
رابطه جنسی دهانی نمی تواند دلیل اصلی بروز کلامیدیا تلقی شود، اما احتمال انتقال آن وجود دارد. اگر واژن، گردنه رحم، مقعد، آلت تناسلی یا دهان با ترشحات یا مایعات عفونی تماس پیدا کند، احتمال انتقال وجود دارد.

سوزاک و رابطه جنسی دهانی
سوزاک می تواند حین رابطه جنسی دهانی منتقل شود. برای انتقال سوزاک لازم نیست حتماً انزال صورت گیرد. سوزاک خیلی خوب در گلو باقی می ماند و عفونت سوزاکی گلو یکی از متداول ترین عوارض رابطه جنسی دهانی است.

زونا و رابطه جنسی دهانی
زونا می تواند با تماس پوست با پوست منتقل شود، درنتیجه احتمال انتقال آن در رابطه جنسی دهانی کاملاً آشکار است. شایان ذکر است که حتی اگر هیچ زخم مشخصی روی پوست وجود نداشته باشد هم انتقال ممکن است چون ممکن است شما یا شریک جنسیتان مبتلا به زونا باشید و خود ندانید. خیلی ها نمی دانند که تاول های تبخالی نوعی زونا هستند.

HIV و رابطه جنسی دهانی
با اینکه احتمال انتقال کم است اما نمونه هایی از انتقال این ویروس با رابطه جنسی دهانی از طریق مایع منی، ترشحات واژن یا خون وجود دارد. HIV از طریق بزاق منتقل نمی شود و بوسیدن های عمیق یک رفتار جنسی قابل قبول در این مورد است.

HPV و رابطه جنسی دهانی
رابطه جنسی دهانی یک علت نادر برای انتقال HPV تلقی می شود، اما نمونه هایی از آن دیده شده است. ویروس HPV در سطح زگیل ها وجود داشته و هرگونه تماس مستقیم می تواند موجب انتقال شود.

NGU و رابطه جنسی دهانی
اکثر میکروب هایی که موجب NGU می شوند می توانند از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل شوند، حتی اگر آلت تناسلی یا زبان کاملاً وارد واژن، دهان یا مقعد نشود و مایعات بدن جابه جا نشوند. یک تحقیق استرالیایی رابطه جنسی دهانی را عامل مهمی در انتقال NGU معرفی کرده است.

سفلیس و رابطه جنسی دهانی
رابطه جنسی دهانی راه خوبی برای انتقال سفلیس به شمار می رود. در تحقیقی مشخص شد که بیش از ۱۳ درصد از موارد سفلیس از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل شده اند. انتقال معمولاً با تماس زخم های سفلیسی با پوست یا غشای مخاطی صورت می گیرد.

عفونت مخمر و رابطه جنسی دهانی
شواهد نشان می دهند زنانی که به طور مداوم به عفونت مخمر مبتلا می شوند، ممکن است آن را از طریق رابطه جنسی دهانی دریافت کرده باشند. در یک تحقیق مشخص شد که رابطه جنسی دهانی با بالا رفتن احتمال عفونت مخمر در ارتباط است. رابطه جنسی دهانی با کسی که مبتلا به عفونت مخمر است موجب برفک شده که نوعی عفونت مخمر در گلو می باشد. تماس دهانی با مخمر موجب بروز عفونت مخمر در واژن نمی شود چون مخمر در دستگاه گوارش از بین می رود.

نکات مهم در رابطه جنسی دهانی
گرچه این نوع رابطه جنسی توصیه نمی شود، اما اگر کسی اصرار به برقراری این نوع رابطه دارد باید بداند استفاده از روش های دفاعی مثل کاندوم بهترین راه برای ایمن کردن رابطه جنسی دهانی است. افراد بسیاری که از ترشحات بدن خوششان نمی آید رابطه جنسی دهانی با کاندوم های طعم دار را بهتر می بینند. وقتی مردی طی رابطه جنسی دهانی به انزال می رسد، اگر مایع خارج شده در کناره های دهان یا چشم های طرف مقابل بریزد، درصورتی که مبتلا به بیماری های مقاربتی باشد، احتمال انتقال آن را شدیداً افزایش می دهد. در بسیاری از موارد، بیماری های مقاربتی می توانند حتی با وجود اینکه آلت تناسلی یا زبان کاملاً وارد واژن، دهان یا مقعد نشده است نیز انتقال یابند.
برخی متخصصان نیز پیشنهاد می کنند که از مسواک زدن قبل از رابطه جنسی دهانی خودداری کنید چون باعث می شود زخم ها و خراش های کوچک احتمال انتقال بیماری های مقاربتی را افزایش دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: