کد خبر: ۱۴۲۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 20
در حال حاضر در وزارت بهداشت دوره‌هایی را راه‌اندازی کردیم تا پزشکان ما بتوانند با روش‌های علمی تحقیق و پژوهش آشنا شوند
شفا آنلاین>سلامت>معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به گرفتاری‌های بسیار کار اجرایی گفت: اگر خدا به انسان لطف کند او را مسؤول نمی‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، رضا ملک‌زاده صبح امروز در آیین بزرگداشت شصتمین سال تأسیس بخش شیمی و سی‌امین دوره تربیت دانشجویان دکتری دانشگاه شیراز با اشاره به گرفتاری‌های بسیار کار اجرایی برای اهل علم اظهار داشت: یکی از توفیقاتی که خداوند به انسان می‌دهد این است که هیچ‌گاه مسؤول نشود چراکه دیگر وقتی برای تحقیق و پژوهش برایش باقی نمی‌ماند.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به پیوستگی رشته‌های شیمی و پزشکی در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات ناخوشایند در دانشگاه‌ها جدایی بخش شیمی و پزشکی بود و بنده این رویداد را اتفاق تلخی برای دانشگاه می‌دانم چراکه این دو علم مکمل یکدیگر بوده و می‌توانند یکدیگر را توسعه دهند و به‌نوعی علم پزشکی ریشه‌اش به شیمی برمی‌گردد.

وی همچنین با اشاره به تاریخچه تحصیل و مسؤولیت خود در دانشگاه شیراز، افزود: بنده در اوایل انقلاب در سن 29 سالگی معاون دانشگاه شیراز شده و یک سال بعد هم رئیس این دانشگاه شدم که همین‌جا باید از شما عذرخواهی کنم که چرا در این سن پایین این مسؤولیت سنگین را پذیرفتم.

ملک‌زاده افزود: در حال حاضر در وزارت بهداشت دوره‌هایی را راه‌اندازی کردیم تا پزشکان ما بتوانند با روش‌های علمی تحقیق و پژوهش آشنا شوند و راه‌اندازی موسسه‌ای جداگانه در تهران در این زمینه در همین راستاست.

برچسب ها: دانشگاه ، پزشکی ، آموزش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: