کد خبر: ۱۴۲۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 18
امیدواریم در اجرای اعتبار بخشی نقاط ضعف و قدرت بیمارستانها بیشتر نمایان شود.
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه 300 بیمارستان تا کنون اعتبار بخشی شده است، گفت: تا اردیبهشت یا خرداد سال 96 همه بیمارستان ها اعتبار بخشی خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین، محمد آقاجانی روز شنبه در حاشیه سمینار ملی بانک های خون بیمارستان در جمع خبرنگاران، افزود: امیدواریم در اجرای اعتبار بخشی نقاط ضعف و قدرت بیمارستانها بیشتر نمایان شود.
معاون درمان وزیر بهداشت در خصوص سنجه های اعتبار بخشی در سازمان انتقال خون نیز گفت: در طرح تحول سلامت در دولت یازدهم دو اقدام بسیار مهم در حوزه سلامت در سازمان انتقال خون شده است.
وی در خصوص این اقدامات مهم تصریح کرد: تعرفه گذاری خدمات انتقال خون و همچنین اعتبار بخشی طب انتقال خون شامل این اقدامات است.
آقاجانی تاکید کرد:‌در بخش تعرفه گذاری 14 نوع از خدمات انتقال خون تعرفه گذاری شده است.
وی با تاکید بر این که در چرخه انتقال خون در ایران، اهدای خون و همچنین دریافت خون رایگان است، گفت: اما موضوع فرآورده های خون و تولید آنها ضرورت داشت که تعرفه گذاری شود.
آقاجانی در خصوص اعتبار بخشی بیمارستان ها افزود: بیمارستان هایی درجه بالا خواهند داشت که فرآورده های خون و بهینه مصرف کردن خون و فرآورده های آن و کیفیت و سلامت خون را بیشتر رعایت کنند.
وی خاطر نشان کرد: این بیمارستان ها می بایست خون و فرآورده های آن را به موقع و به اندازه مصرف وهمچنین مصرف خون بیمار را نیز به خوبی مدیریت کنند.
سمینار ملی بانک های خون بیمارستان به منظور ارتقاء جایگاه خون بیمارستان ها از امروز 30بهمن ماه در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز و تا فردا ( یکشنبه ) اول اسفند با حضور کارشناسان بانک خون بیمارستان های سراسر کشور ادامه دارد .
سر فصل های این سمینار شامل فرآورده های خون و نگهداری آن و آزمایش ها و ممیزی های خون و فرآورده های خون است که در سه بخش برگزار می شود.
همچنین در حاشیه برگزاری این سمینار 2 کارگاه ممیزی و نحوه تهیه خون برای بیماران تالاسمی ها نیز برگزار شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: