کد خبر: ۱۴۱۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 09
امروز دانش آموزان 9 استان تهران، البرز، سمنان، قزوین، قم، گلستان، مازندران ، مرکزی و شهرستان های استان تهران در این کارگاه آموزشی حضور دارند.

شفا آنلاین>سلامت>کارگاه آموزشی علوم اعصاب شناختی قطب یک کشور امروز - پنجشنبه - با حضور 240 دانش آموز از 9 استان در مدرسه علامه حلی یک تهران برگزار شد.

به گزارش شفا آنلاین،علی قربانی دبیر اجرایی کارگاه آموزشی علوم اعصاب شناختی قطب یک کشور در حاشیه برگزاری کارگاه این مسابقات گفت: امروز دانش آموزان 9 استان تهران، البرز، سمنان، قزوین، قم، گلستان، مازندران ، مرکزی و شهرستان های استان تهران در این کارگاه آموزشی حضور دارند.

رییس اداره استعدادهای درخشان شهر تهران با اشاره به اینکه 60 تیم در این دوره شرکت کرده اند، افزود: هر تیم متشکل از 4 دانش آموز است که در مجموع 240 دانش آموز در این دوره شرکت کرده اند و تمام آنها برگزیدگانی از مدارس تیزهوشان و استعدادهای برتر هستند که علاقه زیادی به علوم جدید از جمله علوم شناختی دارند.

قربانی ادامه داد: کشورهای دنیا از جمله امریکا، چین ، ژاپن و کره که می خواهند بازار دنیا را به دست گیرند در این حوزه سرمایه گذاری های کلانی انجام می دهند بنابراین با استفاده از این علوم اقتدار، پیشرفت ، امنیت و توسعه در کشور صورت می گیرد.
وی درباره نحوه انتخاب دانش آموزان برای حضور در این دوره آموزشی گفت: برای این دوره سهمیه ای مشخص شد که از طرف مرکز ملی استعدادهای درخشان به استان ها اختصاص یافت و ملاک انتخاب نیز علاقه مندی دانش آموزان به این علوم بود، البته تمام آنها از مدارس تیزهوشان و استعدادهای درخشان هستند.

وی تاکید کرد: از آنجا که علوم اعصاب شناختی عملکرد مغز و فعالیت های ذهن را بررسی می کند، علمی جذاب است و کارشناسان معتقدند در آینده نزدیک بازار اقتصاد و کار را علوم جدید از جمله علوم اعصاب شناختی به خود اختصاص خواهد داد.

دبیر اجرایی کارگاه آموزشی علوم اعصاب شناختی قطب یک کشور گفت: در این دوره ها دانش آموزان با مجهز شدن به جزوه ها و کلیپ های آموزشی مختص این کارگاه ، زمینه پژوهش و تحقیق آنها در علوم اعصاب و مغز فراهم می شود.
وی افزود: همچنین این دانش آموزان در دوره های تکمیلی که تابستان سال آینده برگزار می شود نیز شرکت خواهند کرد تا برای حضور در مسابقه علمی علوم اعصاب شناختی آماده شوند.

در این مسابقه از میان تمام شرکت کنندگان از سراسر کشور چند نفر برگزیده می شوند که اواخر تابستان 96 در مراسمی معرفی خواهند شد.
وی با بیان اینکه علوم اعصاب شناختی کشور دارای چهار قطب است گفت: قطب یک در تهران است که دوره آن در حال برگزاری است. قطب دوم در یزد است که استان های شرق کشور را پوشش می دهد. قطب سوم در خوزستان و شامل استان های جنوب و جنوب غربی و قطب چهارم در آذربایجان غربی است که استان های شمال غربی را پوشش می دهد.

قربانی ادامه داد: دوره آموزشی قطب های دوم 24 و 25 بهمن ماه در یزد، سوم 5 و 6 اسفند در خوزستان و چهارم 19 و 20 اسفند در آذربایجان غربی برگزار می شود.
دبیر اجرایی کارگاه آموزشی علوم اعصاب شناختی قطب یک کشور گفت: حامی این دوره ها ستاد علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی ریاست جمهوری است که با همکاری معاونت پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش و پژوهشکده ریاضی پژوهشگاه دانش های بنیادی برگزار می‌ شود.

قربانی با تاکید بر اینکه این حوزه علوم اعصاب شناختی، دانشی نو و میان رشته ای است، افزود: این دوره ها این امکان را فراهم می کند تا دانش آموزان مستعد و علاقه مند به این حوزه شناسایی و به انتخاب این رشته در تحصیلات دانشگاهی خود و پژوهش در این حوزه تشویق شوند.

برچسب ها: اعصاب ، علوم ، استعداد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: