کد خبر: ۱۴۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 07
همایش «مسئولیت اجتماعی صنایع غذایی در حوزه سلامت» بیست و چهارم بهمن با محوریت آسیب شناسی صنایع غذایی در سالن همایش حجاب تهران برگزار می‌شود.
شفا آنلاین>سلامت>مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ گفت: همایش «مسئولیت اجتماعی صنایع غذایی در حوزه سلامت» بیست و چهارم بهمن با محوریت آسیب شناسی صنایع غذایی در سالن همایش حجاب تهران برگزار می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، نظام الدین طباطبایی مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ، در خصوص برپایی همایش «مسئولیت اجتماعی صنایع غذایی در حوزه سلامت» گفت: این همایش در روز بیست و چهارم بهمن برگزار می‌شود که در این همایش درباره مسئولیت اجتماعی صنایع غذایی در حوزه سلامت سخنرانی خواهد شد.

وی ادامه داد: این همایش یک روزه است و در دو نوبت صبح و بعدازظهر ادامه دارد که اجرای این همایش را اساتیدی از دانشگاه‌های ایران و شهید بهشتی تهران بر عهده دارند.

طباطبایی، درباره مهمانان این همایش گفت: در نوبت صبح 24 نفر از اساتید دانشگاه ایران، تهران و شهید بهشتی حضور دارند که از جمله این استاد سیدهدایت حسینی، مسئول انیستیتو تغذیه در دانشگاه شهید بهشتی؛ دکتر جنیدی، معاونت بهداشتی دانشگاه ایران؛ دکتر چیتفر، رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه ایران؛ دکتر ولایی، معاونت غذا و داروی دانشگاه ایران؛ دکتر مرتضویان، معاونت آموزشی صنایع غذایی دانشگاه شهید بهشتی، دکتر رمضانی و دکتر دبیران هستند.

وی با اشاره به اینکه 24 نفر استاد تمام و متخصص تغذیه با محوریت و تاکید بر تاثیر سموم و آلاینده‌ها بر سلامت غذا موضوعات خود را طراحی کرده‌اند، ابراز کرد: این افراد در دو پنل و بیست سخنرانی فعالیت را انجام می‌دهند.

این مقام مسئول تصریح کرد: ارائه مطالب علمی در این همایش به شکل کتاب و سی دی و مقالات اساتید در قالب پیغام و کامنت در سی دی در همایش به حضار داده می‌شود.

مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ ادامه داد: در موضوعات مختلف از جمله باقی ماندن سموم و کودهای شیمیایی بر مواد غذایی در محصولاتی مانند برنج، خوراک دام و طیور، استفاده از آنتی بیوتیک‌ها در شیر و موادغذایی، هورمون‌های داخل طیور، برخی از آلاینده‌ها داخل مواد غذایی، نیترات در غذا و آب موضوعات متنوعی را مطرح می‌کنند.

وی درباره برنامه‌هایی که در عصر روز همایش ارائه می‌شود، گفت: یک پنل با حضور سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و NGOهای مرتبط با صنایع غذایی برگزار می‌شود که در داخل آن سازمان خدمات اجتماعی شهرداری با شرکت میادین، اداره کل سلامت شهرداری تهران، سازمان مدیریت صنعتی با موضوع مسئولیت اجتماعی و اتاق بازرگانی در زمان بعدازظهر برگزار می‌کنند.

طباطبایی، در ادامه افزود: در پنل بعداز ظهر درگیریهایی که در حوزه صنایع غذایی کشور وجود دارد و آسیب شناسی که در این صنایع وجود دارد بررسی خواهد شد به این دلیل که ما نقص‌های عمده‌ای در حوزه صنایع غذایی کشور داریم.

وی با تاکید بر اینکه این همایش دارای امتیاز بازآموزی برای پزشکان، داروسازان و فارغ التحصیلان مرتبط با تغذیه است، گفت: در عین حال 24 ساعت امتیاز ضمن خدمت برای کارکنان شاغل در حوزه سلامت را نیز در بر دارد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ به این موضوع اشاره کرد که برگزار کننده این همایش دانشگاه علوم پزشکی ایران، بسیج جامعه پزشکی آن دانشگاه، با همکاری سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، اداره کل سلامت شهرداری تهران و کانون مسئولان فنی صنایع غذایی کشور هستند.

طباطبایی، درباره نشانی همایش «مسئولیت اجتماعی صنایع غذایی در حوزه سلامت» خاطرنشان کرد: این همایش در سالن همایش حجاب، واقع در خیابان حجاب، مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

برچسب ها: جامعه ، پزشکی ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: