کد خبر: ۱۴۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 02
سه مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به زودی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کشور راه اندازی می شود.
شفا آنلاین>سلامت>دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: سه مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به زودی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کشور راه اندازی می شود.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر امیرعلی حمیدیه روز پنجشنبه در اولین سمپوزیوم سلول های بنیادی سرطان افزود: این مراکز در شهرهای تبریز، شیراز و تهران راه اندازی می شوند.
وی اظهار کرد: مناطق دیگر کشور نیز در حال پیگیری برای راه اندازی این مراکز هستند که در این میان می توان به استان خوزستان اشاره کرد.
حمیدیه به شرکت های دانش بنیان حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی اشاره کرد و گفت: 2 شرکت دانش بنیان در این حوزه فعال بودند که اکنون تعداد آنها به 67 شرکت رسیده است.
وی با بیان اینکه در 10 سال اخیر رشد بسیار خوبی در حوزه علوم سلول های بنیادی داشتیم، افزود: این حوزه در تولید مقالات شتاب زیادی داشته و از رتبه 31 جهانی به رتبه 20 رسیده است.
حمیدیه گفت: از لحاظ تولیدات علمی در این حوزه از کشور ترکیه جلوتر هستیم و با حمایت ویژه مسئولان می توان موفقیت های بزرگ تری را از آن کشور کرد.
اولین سمپموزیوم سلول های بنیادی سرطان امروز (14 بهمن ماه) با حضور جمعی از مسئولان و محققان در سالن همایش های بین المللی رازی برگزار شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: