کد خبر: ۱۳۸۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۵ - 2017January 16
یکی از مشکلات این بوده که طی سال‌های گذشته بیمارستان‌های آموزشی به درمانی تبدیل شده و با رشد جمعیت و مهاجرت از روستاها و حاشیه شهرها بیمارستان نساخته‌ایم همچنین از ظرفیت نیروهای تخصصی کمتر از 30 درصد استفاده شده است.

شفا آنلاین>اجتماعی>وزیر کشور با اشاره به اینکه فضای عمومی کشور اگر آرام و امیدبخش باشد محقق بهتر به دنبال فناوری و خلق ثروت می‌رود، گفت: از ظرفیت نیروهای تخصصی کمتر از 30 درصد استفاده کرده‌ایم.

به گزارش شفا آنلاین،‌سیدحسن هاشمی در حاشیه بیست و دومین جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی اظهار داشت:‌ در حوزه تحقیقات رتبه بسیار خوبی در منطقه داشته و در برخی از حوزه‌ها نیز به رتبه‌های جهانی دست یافته‌ایم. همچنین پژوهشگران برتر ما 4 برابر شده و رشد قابل توجهی از ابتدا دولت یازدهم در حوزه انتشار مقالات باکیفیت در کشور داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد رقابت سبب رشد این مسائل شده است، گفت: دیده شدن این پژوهشگران و قدرشناسی آنها باید در صدر کار مسئولین قرار گیرد تا انگیزه‌ها در این زمینه افزایش یابد.

وزیر بهداشت گفت: یکی از مشکلات این بوده که طی سال‌های گذشته بیمارستان‌های آموزشی به درمانی تبدیل شده و با رشد جمعیت و مهاجرت از روستاها و حاشیه شهرها بیمارستان نساخته‌ایم همچنین از ظرفیت نیروهای تخصصی کمتر از 30 درصد استفاده شده است.

وی گفت: باید تخت‌های بیمارستانی آموزشی ساخته شوند و اگر دولت و مجلس نمی‌توانند باید شرایط را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کرد تا کمبودات رفع شود.

هاشمی بیان داشت: اعتبارات حوزه پژوهش نیز بسیار کم است و دانشگاه‌های علوم پزشکی را موظف کرده‌ایم که بخشی از درآمد خود را به امور پژوهشی اختصاص دهند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: البته باید فضای عمومی کشور را مدنظر قرار داد چرا که اگر این فضا آرام و امیدبخش باشد، محقق امیدوار به آینده خواهد بود و بهتر به دنبال فناوری و خلق ثروت برای کشور می‌پردازد.

وی خاطر نشان کرد: محقق در هر کجای دنیا نیازمند توجه و احترام است همچنین امکانات، تسهیلات، ثبات قوانین و مقررات نیز باید در این راستا نیز مدنظر قرار گیرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: