کد خبر: ۱۳۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۳ دی ۱۳۹۵ - 2017January 12
به دلیل جدید بودن تکنیک نوروآندوسکوپی در بیماری‌های مغز و اعصاب، در این کنگره در تلاشیم جراحان اعصاب کشور را با این روش جدید آشنا کنیم.

شفا آنلاین>سلامت>دبیر انجمن جراحان مغز و اعصاب گفت: تکنیک نوروآندوسکوپی، به درمان بیماری‌های هیدورسفالی (بیماری‌هایی که مسیر آب مغز مسدود شده و فشار مغز بالا رفته است) کمک می‌کند، همچنین از این روش برای نمونه‌برداری از تومورها استفاده می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،مسعود شیروانی دبیر انجمن جراحان مغز و اعصاب گفت: هر ساله کنگره انجمن جراحی مغز و اعصاب نوروآندوسکوپی برگزار می‌شود، کاربرد نوروآندوسکوپی در بیماری‌های مغزی است. 

وی افزود: به دلیل جدید بودن تکنیک نوروآندوسکوپی در بیماری‌های مغز و اعصاب، در این کنگره در تلاشیم جراحان اعصاب کشور را با این روش جدید آشنا کنیم. 

دبیر انجمن جراحان مغز و اعصاب افزود: این تکنیک به درمان بیماری‌های هیدورسفالی (بیماری‌هایی که مسیر آب مغز مسدود شده و فشار مغز بالا رفته است) کمک می‌کند، همچنین این روش برای نمونه‌برداری از تومورها استفاده می‌شود. 

شیروانی گفت: تکنیک‌های جدید آموزشی معمولاً نیاز به آموزش دارند، به همین دلیل چهارمین کنگره انجمن جراحی مغز و اعصاب نوروآندسکوپی طی امروز و فردا در سالن ابن‌سینا برگزار می‌شود. 

وی اضافه کرد: امسال مهمان خارجی نداریم و سعی شده که از همکاران داخلی که در این زمینه تخصص و تجربه زیادی دارند استفاده کنیم. مراکز آموزشی ما هم‌اکنون با تلاش انجمن، مجهز به دستگاه‌های نوروآندوسکوپی هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: