کد خبر: ۱۳۷۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۵ - 2017January 05
جهان طبیعت در معرض خطر است و چند گونه به تعداد انگشت شماری کاهش پیدا کرده است.
شفاآنلاین>اجتماعی>قلمرو حیوانات  مملو از میلیون ها گونه جانوری مختلف است، اعم از حیوانات بزرگی که در اقیانوس ها در حال شنا کردن هستند تا کوچک ترین حشرات موجود.

اما جهان طبیعت در معرض خطر است و چند گونه به تعداد انگشت شماری کاهش پیدا کرده است.

در این گزارش 5 گونه از کمیاب ترین حیوانات جهان را مشاهده می کنید.

پلنگ آمور (Panthera pardus saxicolor) یا پلنگ منچوری یکی از زیرگونه‌های پلنگ بومی خاور دور روسیه، شبه‌جزیره کره و شمال شرقی چین است.

نسل این حیوان در چین و کره از میان رفته و تنها جمعیت بسیار کوچکی از آن در روسیه در مرز چین و کره شمالی باقی‌مانده است.
پلنگ آمور (Panthera pardus saxicolor) یا پلنگ منچوری یکی از زیرگونه‌های پلنگ بومی خاور دور روسیه، شبه‌جزیره کره و شمال شرقی چین است. نسل این حیوان در چین و کره از میان رفته و تنها جمعیت بسیار کوچکی از آن در روسیه در مرز چین و کره شمالی باقی‌مانده است.
وامبت بینی‌مودار شمالی (نام علمی: Lasiorhinus krefftii) نام یک گونه از تیره وامبت است.
وامبت‌های بینی‌مودار (نام علمی: Lasiorhinus) سرده‌ای از تیره وامبتان از گروه پستانداران کیسه‌دار  بومی استرالیا هستند،جمعیت وامبت ها در یک بازه زمانی به یکباره در سراسر قاره به دلیل از دست دادن زیستگاه گسترده  ناشی از کشاورزی و شیوع بیماری و و حمله سگ های وحشی  رو به کاهش رفت.اکنون فقط در یک منطقه از استرالیا (پارک ملی Epping) دیده می شوند.
وامبت بینی‌مودار شمالی (نام علمی: Lasiorhinus krefftii) نام یک گونه از تیره وامبت است. وامبت‌های بینی‌مودار (نام علمی: Lasiorhinus) سرده‌ای از تیره وامبتان از گروه پستانداران کیسه‌دار بومی استرالیا هستند،جمعیت وامبت ها در یک بازه زمانی به یکباره در سراسر قاره به دلیل از دست دادن زیستگاه گسترده ناشی از کشاورزی و شیوع بیماری و و حمله سگ های وحشی رو به کاهش رفت.اکنون فقط در یک منطقه از استرالیا (پارک ملی Epping) دیده می شوند.
اکراس بزرگ یکی از نادرترین پرندگان در جهان است،این پرندگان در مرداب ها و دریاچه ها زندگی می کنند و از ماهی هاو حشرات تغذیه می کنند، جمعیت این پرندگان اکنون 320 تا است، این پرنده از زهکشی آب ها  و شکار شدن پر ها و تخم هایشان رنج می برند.
اکراس بزرگ یکی از نادرترین پرندگان در جهان است،این پرندگان در مرداب ها و دریاچه ها زندگی می کنند و از ماهی هاو حشرات تغذیه می کنند، جمعیت این پرندگان اکنون 320 تا است، این پرنده از زهکشی آب ها و شکار شدن پر ها و تخم هایشان رنج می برند.
در یک بررسی جدید آشکار شد به رغم ممنوعیت استفاده از تور ماهیگیری اکنون تنها 60 گرازماهی مکزیک باقی مانده است.

کارشناسان محیط زیست هشدار دادند: اکنون گونه گرازماهی بومی مکزیک (Mexico's vaquita marina) که کوچک‌ترین گونه این آبزی در جهان است به طور جدی در معرض انقراض قرار گرفته است.
در یک بررسی جدید آشکار شد به رغم ممنوعیت استفاده از تور ماهیگیری اکنون تنها 60 گرازماهی مکزیک باقی مانده است. کارشناسان محیط زیست هشدار دادند: اکنون گونه گرازماهی بومی مکزیک (Mexico's vaquita marina) که کوچک‌ترین گونه این آبزی در جهان است به طور جدی در معرض انقراض قرار گرفته است.
یکی از کمیاب ترین پستانداران در زمین، لانگور سرسفید یک گونه از میمون بومی جزیره  در ویتنام است، جمعیت این حیوان از طریق تخریب گسترده زیستگاهش به مکان های توریستی و شکار شدن توسط شکارچیان به دلیل فروش گوشت و استخوانش  در بازار سیاه چین رو به کاهش رفته است. و در حال حاضر، تنها 58 لانگورها سرسفید در جزیره وجود دارد، و دانشمندان معتقدند  آنها  در عرض 30 سال منقرض می شوند.
یکی از کمیاب ترین پستانداران در زمین، لانگور سرسفید یک گونه از میمون بومی جزیره در ویتنام است، جمعیت این حیوان از طریق تخریب گسترده زیستگاهش به مکان های توریستی و شکار شدن توسط شکارچیان به دلیل فروش گوشت و استخوانش در بازار سیاه چین رو به کاهش رفته است. و در حال حاضر، تنها 58 لانگورها سرسفید در جزیره وجود دارد، و دانشمندان معتقدند آنها در عرض 30 سال منقرض می شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: