کد خبر: ۱۳۶۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۵ - 2017January 03
از روی درمانی PRP تاکنون برای درمان اعضای بدن انسان از جمله پوست، چشم و ارتوپدی انجام شده است اما برای نخستین بار این روز در درمان ناباروری در کشور ما به کار گرفته شد.

شفا آنلاین>سلامت>رئیس بخش IVF مرکز آموزشی و درمانی فاطمیه همدان گفت: نخستین نوزاد زوج نابارور همدانی که حاصل استفاده از روش PRP بود توسط متخصص زنان و زایمان در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه همدان متولد شد.

به گزارش شفا آنلاین،مرضیه فریمانی اظهار داشت: در فروردین ماه امسال روش PRP برای نخستین بار در کشور بر روی زوج نابارور همدانی انجام شد که نوزاد حاصل از این روش پس از گذراندن دوران بارداری روز گذشته به دنیا آمد. بیمارانی که با استفاده از روش‌های کمک باروری به تکرار دچار شکست لانه‌گزینی شده بودند، در روش PRP پلاکت تغلیظ شده‌ای که از خون خود فرد تهیه می‌شود 24 الی 36 ساعت قبل از انتقال جنین به داخل رحم تزریق می‌شود.

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه بکارگیری این روش سبب باروری بیش از 65 درصد افراد نابارور تحت درمان می‌شود، بیان کرد: از روی درمانی PRP تاکنون برای درمان اعضای بدن انسان از جمله پوست، چشم و ارتوپدی انجام شده است اما برای نخستین بار این روز در درمان ناباروری در کشور ما به کار گرفته شد.

وی تصریح کرد: یک محقق چینی در  سال 2015 موفق به استفاده از روش PRP در درمان بیماران با لایه داخلی رحم نازک شده بود و برای نخستین بار نیز در کشور ما به کار گرفته شد و حاصل آن تولد نوزادی از زوج نابارور شد.نتایج اولیه روش درمانی PRP در کمیته علمی پانزدهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران در مرداد ماه امسال مطرح شد و به عنوان خلاصه مقاله برای ارائه برگزیده شد و نتایج اولیه این تحقیق در مجله JHRS به چاپ رسیده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: