کد خبر: ۱۳۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۵ - 2017January 03
معاون وزیر بهداشت و ریاست سازمان غذا و دارو طی بخشنامه‌ای از دانشگاه‌های علوم پزشکی خواست تا در تامین نیازهای مراکز درمانی، تولیدات داخلی را در اولویت قرار دهند.
شفا آنلاین>سلامت>معاون وزیر بهداشت و ریاست سازمان غذا و دارو طی بخشنامه‌ای از دانشگاه‌های علوم پزشکی خواست تا در تامین نیازهای مراکز درمانی، تولیدات داخلی را در اولویت قرار دهند.

به گزارش شفا آنلاین، در متن این بخشنامه آمده است:

« ریاست محترم دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور

موضوع: الزام در اولویت قرارگرفتن تامین نیازهای مراکز درمانی از تولیدات داخلی

با سلام و احترام؛

پیرو نامه 137390/655  مورخ 94.09.28 در خصوص الزام مراکز درمانی برای تامین نیازها از تولیدات داخلی و ابلاغیه شماره 79429 مورخ 84.11.30 ریاست جمهوری و براساس قوانین و دیگر مقررات و بخشنامه های ابلاغ شده از طرف هیات محترم وزیران و همچنین با توجه به ابلاغ سیاست­های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و اقتصاد مقاومتی، توسط مقام معظم رهبری، تامین نیاز های مراکز درمانی از تولیدات داخلی با کیفیت در اولویت قرار دارد. لذا خواهشمنداست  دستور فرمائید در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی، کلیه مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تبعیت از بخشنامه­‌های مذکور و خرید کالاهای تولید داخل که دارای پروانه ساخت معتبر از این سازمان می‌باشند (صرفا کالاهایی که بر­اساس مندرجات وب سایت اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی، به آدرس www.imed.ir  دارای پروانه ساخت معتبر می باشد) اقدام نمایند.

بدیهی است کلیه داروخانه های مستقر در مراکز درمانی دولتی که نسبت به عرضه کالاها و ملزومات پزشکی اقدام می­‌نمایند نیز مشمول این دستورالعمل می‌باشند.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: