کد خبر: ۱۳۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۵ - 2017January 03
این گزارش می‌گوید که از این افراد، ۵۶ درصد مرد، ۳۴ درصد زن، ۱۰ درصد کودک و ۱۱ درصد مبتلا به HIV هستند.
شفا آنلاین:بر اساس گزارش سال ۲۰۱۶ سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع جهانی بیماری سل، برآورد می‌شود در سال ۲۰۱۵ حدود 4/10 میلیون مورد جدید از ابتلا به سل در سراسر جهان وجود داشته است.

به گزارش شفا آنلاین:      این گزارش می‌گوید که از این افراد، ۵۶ درصد مرد، ۳۴ درصد زن، ۱۰ درصد کودک و ۱۱ درصد مبتلا به HIV هستند.

       طبق گزارش این سازمان، شش کشور مسئول ۶۰ درصد از این موارد جدید هستند: هند، اندونزی، چین، نیجریه، پاکستان و آفریقای جنوبی. پیشرفت جهانی، بستگی به پیشرفت‌های عمده در پیشگیری و مراقبت از سل در این کشورها دارد. نرخ کاهش بروز سل در سراسر جهان، در تنها 5/1 درصد از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ باقی مانده است. این میزان باید تا ۲۰۲۰ به سالانه ۴ تا ۵ درصد کاهش، افزایش یابد تا به نخستین نقطه‌عطف‌ها از راهبرد ریشه‌کنی سل دست یابیم. راهبرد ریشه‌کنی سل سازمان جهانی بهداشت، از اهداف توسعه پایدار ۲۰۳۰ برای پایان دادن به همه‌گیری بیماری جهانی سل اقتباس شده است.

       علی‌رغم کاهش ۲۲ درصدی مرگ‌ومیر ناشی از سل بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵، سل یکی از ده علت نخست مرگ‌ومیر در سراسر جهان در ۲۰۱۵ بوده است. با وجود برخی پیشرفت‌ها در تشخیص، داروها، رژیم‌های درمانی و واکسن‌های جدید، تحقیق و توسعه درباره سل به شدت با کمبود بودجه روبرو است.

       هر سال نیاز به حداقل ۲ میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه سل وجود دارد. این بودجه در طول دهه ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ هرگز از سالانه 7/0 میلیارد دلار فراتر نرفته بود. سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند بررسی‌های ملی پایه برای ارزیابی طبیعت و شدت هزینه‌های بیماران دچار سل و بهبود ارائه خدمات به آنها انجام شوند.

       شواهد موجود درباره ارتباط میان پایان بخشیدن به سل و فقر، باید برای حمایت از حذف فقر و اقدامات مرتبط مانند پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، امنیت غذایی و مسکن استفاده شوند.سپید
منبع: WHO
برچسب ها: سل ، جهان ، پیشرفت جهانی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: