کد خبر: ۱۳۶۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۵ - 2016December 30
متخصصان دانشکده سلامت عمومی هاروارد در بوستون به ارزیابی تاثیر مصرف قهوه روی درمان ناباروری و میزان تولد به روش لقاح مصنوعی پرداختند.

شفا آنلاین>سلامت جنسی>سبک زندگی و نوع رژیم غذایی تأثیر قابل ملاحظه ای بر توانایی باروری در مردان و زنان دارد،به همین علت محققان دریافته اند که نوشیدن قهوه می تواند درمان ناباروری مردان را خنثی کند.

به گزارش شفا آنلاین،سبک زندگی و نوع رژیم غذایی تأثیر قابل ملاحظه ای بر توانایی باروری در مردان و زنان دارد. یک سوم علت ناباروری مربوط به مردان، یک سوم مربوط به زنان و یک سوم مربوط به هر دو نفر می باشد و یا اصلاً علت آن مشخص نیست.علت ناباروری مردان معمولاً مربوط به عدم تولید اسپرم سالم و کافی است، ولی علت ناباروری در زنان متفاوت است.

تاثیر قهوه بر انواع گروه خونی

پزشکان آمریکایی اظهار داشتند بررسی های اولیه روی تعداد محدودی از افراد از نقش مصرف قهوه در جلوگیری از به ثمر رسیدن دوره درمان ناباروری حکایت دارد و لازم است بررسی های بیشتری انجام شود تا نقش این ماده خوراکی در روند طبیعی بارداری هم به اثبات برسد.

قهوه برای گروه خونیA سودمند، برای گروه خونی B بی اثر و برای گروه های خونی Oو AB مضر می باشد.

متخصصان دانشکده سلامت عمومی هاروارد در بوستون به ارزیابی تاثیر مصرف قهوه روی درمان ناباروری و میزان تولد به روش لقاح مصنوعی پرداختند. این گروه روی 105 مرد با میانگین سنی 37 سال تمرکز کردند که در 214 مورد روش درمانی لقاح مصنوعی انجام شده طی سال های 2007 تا 2013 میلادی شرکت کرده بودند. همچنین در مورد نوع رژیم غذایی این افراد پیش از شروع درمان پرسش هایی مطرح شد. در نهایت مشاهده شد در هر یک از مردان که بیشترین میزان مصرف کافئین را داشتند نسبت به مردانی که کمترین میزان کافئین را مصرف کرده بودند روند موفقیت آمیز بودن لقاح مصنوعی کمتر بوده است. علاوه بر این پزشکان با در نظر گرفتن فاکتورهایی همچون سن و چاقی اظهار داشتند در زوج هایی که مرد بیشترین میزان مصرف کافئین را داشته احتمال آنکه نوزاد زنده به دنیا بیاید 19 درصد کمتر بوده است.

برچسب ها: ناباروری ، قهوه ، بارداری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: