کد خبر: ۱۳۵۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۵ - 2016December 24
در نیم قرن گذشته مرگ و میر کودکان در جهان کاهش یافته است و در سال های 1990 تا 2015 میزان مرگ و میر کودکان از 91 به 43 مرگ در هر هزار تولد، کاهش یافته است.
شفا آنلاین>سلامت>نماینده یونسف در ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهایی قرار دارد که پیشرفت های چشمگیری در زمینه کاهش مرگ و میر کودکان زیر پنج سال داشته است.

به گزارش شفا آنلاین، ویل پارکس با ابراز خرسندی از حضور در کارگاه مشورتی نهایی کردن بسته مراقبت های ادغام یافته ناخوشی های کودکان (مانا) در بندرعباس در جمع مدیر گروههای کودکان دانشگاههای علوم پزشکی و اعضای برد کودکان کشور افزود: در نیم قرن گذشته مرگ و میر کودکان در جهان کاهش یافته است و در سال های 1990 تا 2015 میزان مرگ و میر کودکان از 91 به 43 مرگ در هر هزار تولد، کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه در سال 2015 میلادی نیز در سراسر جهان نزدیک به پنج ممیز 9 دهم میلیون نفر کودک، قبل از رسیدن به پنج سالگی فوت کرده اند، تصریح کرد: این در حالیست که بیماری بیشتر آنان با روش های درمانی موثر و مقرون به صرفه قابل پیشگیری و درمان بوده است.
نماینده یونیسف در ایران اظهار کرد: ایران با بهره گیری از اجرای برنامه های موثر سلامت از جمله پذیرش و اجرای دستورالعمل بسته مراقبت های ادغام یافته ناخوشی های کودکان، مرگ و میر کودکان را به 16 مرگ در هزار تولد زنده، کاهش داده است و برای این بسته لغت کوتاه (مانا) را پیشنهاد کرده است.
دکتر پارکس عنوان کرد: تا کنون دستورالعمل مانا در بیش از 75 کشور در جهان اجرایی شده است و بسیار خرسندم که جمهوری اسلامی ایران بیش از یک دهه است که با اجرایی کردن مانا، موفق به کسب نتایج درخشانی در زمینه نجات جان کودکان شده است و با عزمی جدی قصد دارد با پذیرفتن دستورالعمل بروز شده و جدید مانا پیشرفت های بیشتری به دست آورد.
وی خاطر نشان کرد: دفتر یونیسف ایران، آماده حمایت همه جانبه از وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران برای پذیرفتن و اجرای کامل اصول دستورالعمل مانا است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: