کد خبر: ۱۳۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۵ - 2016December 23
ارزش آدمی در آموزه های قرآن به دانش و آموختن است؛ از این روست که تسخیر هستی و برتری بر فرشتگان زمانی برای او میسر گشت که خداوند او را تعلیم داد و انسان آگاه شد.
آئین نکوداشت دکتر سیدعلی ملک‌حسینی، پدر پیوند کبد ایران با حضور استادان و نخبگانی از کشورهای مختلف دنیا و چهره‌های علمی ایران در شیراز برگزار شد.

به گزارش شفا آنلاین، سیدمحمدعلی افشانی، استاندار فارس در مراسم نکوداشت دکتر ملک‌حسینی گفت: ارزش آدمی در آموزه های قرآن به دانش و آموختن است؛ از این روست که تسخیر هستی و برتری بر فرشتگان زمانی برای او میسر گشت که خداوند او را تعلیم داد و انسان آگاه شد.

افشانی افزود: اهمیت دانش و علم در دین مبین اسلام تا بدانجاست که معجزه پیامبر «کتاب»، نام کتاب «قرآن» و اولین کلمه نازل شده بر پیامبر «اقرأ» (بخوان) بوده است.

وی با اشاره به این که انسان با آموختن جانشین خدا گشت و دانش و دانستن ذات پرودگار است و برای انسان، عنایت اوست، افزود: پیدایش علم و دانش با خلقت انسان همزاد است و بشر همواره تلاش کرده بیاموزد و درک کند.

استاندار فارس ادامه داد: علم و دانش راه سعادت و راه ساختن را به انسان می‌آموزد، علم چنان توانایی به انسان می‌دهد که آینده را آنچنانکه می‌خواهد بسازد و دانش و علم نیز انسان را می‌سازد؛ چرا که انسان چیزی جز اندیشه نیست و به تعبیر مولوی؛ ای برادر تو همان اندیشه‌ای / مابقی تو استخوان و ریشه‌ای

افشانی گفت: انسان با آگاهی و شناخت خداوند و تلاش و کوشش و اعتماد به نفس  بالاترین ارزش وجودی را می‌یابد.

وی با بیان این که دانشی دارای ارزش است که انسان را از هبوط به عروج رسانده و از خاک بر افلاک نشاند، افزود: آری علم اگر چه دیر بار دهد، بار نیکو دهد و صاحب خود را به مقامات رفیع رساند.

استاندار فارس با تاکید بر این که انسان های بزرگ و دانشمند، علم خود را نمی‌فروشند زیرا فروختن علم برازنده دانایان نیست، گفت: اهل خرد، دین خود را نیز به دنیا نفروشند و خداشناسان قیمت بالایی دارند و با بزرگی همچون خداوند معامله می کنند.

افشانی با با بیان این که اهل خرد و دین با تعهد انسانی و ایمانی درد مردم دارند و برای درمان آنان داشته خویش را سخاوتمندانه تقدیم می‌کنند تا نیاز نیازمندان را رفع و محبت را در جامعه افزایش دهند، تصریح کرد:  آنان معلمان بزرگ جامعه خویشند که با ایجاد فرصت برای دیگران، فرهنگ نوعدوستی و عمل به مسئولیت اجتماعی را ترویج و نام نیک خود را ماندگار می‌کنند.

استاندار فارس گفت: دکتر ملک حسینی به علت انس با قرآن و کلام معصوم و ادبیات کهن این سرزمین علاوه بر مقام معلمی که بالاترین مقام آدمی است، در امر احسان و خیر، گوی سبقت را ربوده و نام خویش را ماندگار ساخته است
برچسب ها: کبد ، آئین ، مراسم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: