کد خبر: ۱۳۵۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۵ - 2016December 21
کاردرمانی، یک رشته جوان و پرچالش است که یکی از راه های مقابله با این چالش ها، تقویت پایه های علمی خودمان است که از طریق این کنگره ها و نشست های علمی، امکانپذیر است.
شفا آنلاین>سلامت>دبیر علمی بیست و یکمین کنگره کار درمانی ایران، کار درمانی را یک رشته جوان و پرچالش دانست.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر مهدی رضایی در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین کنگره کاردرمانی ایران، ضمن ارائه گزارش کوتاهی از چگونگی برگزاری کنگره، گفت: کاردرمانی، یک رشته جوان و پرچالش است که یکی از راه های مقابله با این چالش ها، تقویت پایه های علمی خودمان است که از طریق این کنگره ها و نشست های علمی، امکانپذیر است.

وی به فراخوان مقالات و استقبال خوب متخصصان، افزود: نزدیک به ۳۲۰ مقاله طی دو سه ماه ، به دبیرخانه کنگره رسید که ۱۲۸ مقاله  برای ارائه در بخش سخنرانی و ۱۳۰ مقاله جهت ارائه بشکل پوستر انتخاب شد.

رضایی همچنین با اشاره به اینکه ۳۵ درصد مقالات مربوط به کودکان می شد، اظهار داشت: ۱۷ درصد مقالات مربوط به موضوع نورولوژی، ۱۰ درصد آنها مربوط به ارتوپدی، ۸ درصد به مسایل روانی اجتماعی، ۶ درصد به مسائل خانواده، ۷ درصد مقالات مربوط به ابزارها و ۵ درصد مقالات با آموزش ، مرتبط بوده است.

دبیر علمی بیست و یکمین کنگره کاردرمانی ایران، بیشترین مقالات در حیطه کودکان را نیز مربوط به اختلالات CP و عمده مشکلات در این بخش را مربوط به مشکلات جسمی و حرکتی کودکان ذکر کرد.

وی از میان ارائه دهندگان مقالات ، به استقبال خوب و انگیزه بالای دانشجویان کارشناسی رشته کاردرمانی اشاره کرد و اظهارداشت : هرچند که دانشجویان نمی توانستند امتیاز بازآموزی بگیرند، اما استقبال زیاد آنان باعث شد که بخش پوستر دانشجویی را در  ارائه مقالات تشکیل بدهیم تا بهترین مقالات این عزیزان در بخش پوستر دانشجویی ، ارائه بشود.

رضایی، دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی تبریز و اهواز را پیشگام در ارائه مقالات به کنگره و تماس های مکرر با دبیرخانه کنگره معرفی کرد و از تمامی افرادی که از دانشگاه های سراسر کشور در برگزاری کنگره و داوری مقالات ، همکاری کردند ، تشکر کرد.

وی همچنین از اعضای کمیته دانشجویی کنگره که زحمات زیادی را متقبل شدند ، قدردانی کرد.

پیام رئیس فدراسیون جهانی کار درمانی

در ادامه این مراسم ، دکتر رصافیانی عضو هیئت علمی گروه کاردرمانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی،  پیام رییس فدراسیون جهانی کاردرمانی  به بیست و یکمین کنگره کاردرمانی ایران را قرائت کرد.

وی پس از قرائت این پیام ، طی سخنان کوتاهی ، گفت که در دنیا ، کاردرمانی شناخته شده است بویژه که در منطقه خاورمیانه، جمهوری اسلامی ایران حرف اول را می زند و بیشترین تعداد کاردرمانگران از کشور ما و بیشترین تولید علم در بخش کاردرمانی ، مربوط به دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی است.

رصافیانی ابراز امیدواری کرد، با امکانات  ویژه ای که داریم ، بتوانیم شرایط مان را بهتر کنیم.

کنگره کاردرمانی با شعار «کاردرمانی، تلفیق و مشارکت در جامعه»، تازه ترین یافته های علم کاردرمانی را در جهت توانمندسازی افراد کم توان برای حضور آنان در جامعه و در کنار افراد عادی را ارائه می دهد.

محورهایی مانند «مداخله کاردرمانی مبتنی بر شبکه ، کاردرمانی در اختلالات روانی و اجتماعی، کاردرمانی و سرطان ، کاردرمانی و اعتیاد ، کاردرمانی و سالمندان ، توانبخشی مبتنی بر جامعه ، توانبخشی حرفه ای» در این کنگره سه روزه مطرح خواهد شد.

مدل های جدید در کاردرمانی، طب مکمل برای کاردرمانی ، اخلاق حرفه ای ، پزشکی قانونی و پیشگیری از بروز ناتوانی در کودکان و بزرگسالان، از جمله رویکردهای نوین کنگره کاردرمانی است.

بیست و یکمین کنگره کاردرمانی ایران، از ۸.۵ تا ۱۵ امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان در رشته های مختلف پزشکی ، پیراپزشکی و توانبخشی در نظر گرفته است.

بیست و یکمین کنگره کاردرمانی ایران، از امروز (اول دی) با حضور متخصصان، کارشناسان و دانشجویان رشته کاردرمانی و رشته های مرتبط، در سالن اجتماعات شهید احمدی روشن دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی آغاز بکار کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: