کد خبر: ۱۳۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۵ - 2016December 21
هیات ایرانی در طول سفر از مراکز متعدد پزشکی و بهداشتی استرالیا از جمله وزارت بهداشت فدرال، دانشکده پرستاری دانشگاه سیدنی، وزارت بهداشت ایالت نیو ساوت ولز، مرکز بهداشت عمومی – محله ای، شورای استاندارد شایستگی و اعتبار بخشی پرستاری و چند بیمارستان و کلینیک بازدید کرده و با مسئولین آنها گفت وگو کردند.
شفاآنلاین>جامعه پزشکی> هیاتی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی برای توسعه همکاری های دوجانبه در بخش بهداشت و درمان از مراکز بهداشتی و پزشکی استرالیا بازدید کردند.

به گزارش شفاآنلاین،'محمد میرزا بیگی' معاون وزیر بهداشت در امور پرستاری، 'حیدرعابدی' عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و 'احمد نجاتیان' مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات پرستاری وزارت بهداشت از مراکز بهداشتی و پزشکی استرالیا دیدن کردند.
به نوشته روز چهارشنبه تارنمای سفارت جمهوری اسلامی ایران در استرالیا، هدف از سفر هیات ایرانی به شهرهای سیدنی و کانبرا، آشنایی با سیستم خدمات سلامت استرالیا، استفاده از تجربیات این کشور و بررسی زمینه های همکاری مشترک بین دو کشور بود.
هیات ایرانی در طول سفر که از 20 آذر آغاز شد، از مراکز متعدد پزشکی و بهداشتی استرالیا از جمله وزارت بهداشت فدرال، دانشکده پرستاری دانشگاه سیدنی، وزارت بهداشت ایالت نیو ساوت ولز، مرکز بهداشت عمومی – محله ای، شورای استاندارد شایستگی و اعتبار بخشی پرستاری و چند بیمارستان و کلینیک بازدید کرده و با مسئولین آنها گفت وگو کردند.
هیات بهداشت و درمان کشورمان در این بازدیدها و دیدار با مسئولین استرالیایی در خصوص برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت برای مدیران پرستاری ایران، برگزاری دوره های توانمندسازی اساتید پرستاری، برگزاری دوره های آموزشی مشترک پرستاری و جذب پرستاران ایرانی توسط دولت استرالیا مذاکره و گفت وگو کرد.
قرار شد در سفر آینده هیات بهداشت استرالیا به ایران، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه بهداشتی به امضای طرفین برسد.
این هیات ایرانی همچنین در این سفر با تعدادی از پزشکان و پرستاران ایرانی مقیم استرالیا و 'عبدالحسین وهاجی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در استرالیا دیدار و گفت وگو کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: