کد خبر: ۱۳۴۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 14
آفریقای سیاه سهم بالایی از بار جهانی مالاریا را در خود جای داده است. در سال ۲۰۱۵ این منطقه محل زندگی ۹۰ درصد مبتلایان به مالاریا و ۹۲ درصد از مرگ و میرهای ناشی از مالاریا بوده است.

شفا آنلاین>سلامت>در گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت (WHO) آمده است اگرچه کنترل مالاریا برای افراد آسیب‌پذیر در آفریقا بهبود پیدا کرده اما پیشرفت جهانی آن به خوبی حاصل نشده است.

به گزارش شفا آنلاین، طبق بررسی سازمان جهانی بهداشت کودکان و زنان باردار در آفریقای سیاه به روش‌های موثر کنترل مالاریا دسترسی بیشتری پیدا کرده‌اند. طی پنج سال گذشته در سراسر این منطقه افزایش قابل توجهی در تست‌های تشخیصی مالاریا برای کودکان و روش‌های پیشگیرانه برای زنان باردار مشاهده شده است.

طبق اعلام کارشناسان سازمان جهانی بهداشت با این وجود در بسیاری از کشورهای این منطقه شکاف پایداری در برنامه‌های کنترل مالاریا وجود دارد. همچنین کمبودهای بودجه‌ای و سیستم‌های ناپایدار حوزه سلامت موجب شده که مجموع پیشرفت‌ها نادیده گرفته شده و دسترسی به اهداف جهانی با خطر روبه‌رو شود.

آفریقای سیاه سهم بالایی از بار جهانی مالاریا را در خود جای داده است. در سال ۲۰۱۵ این منطقه محل زندگی ۹۰ درصد مبتلایان به مالاریا و ۹۲ درصد از مرگ و میرهای ناشی از مالاریا بوده است. کودکان زیر پنج سال به طور خاص در برابر این بیماری آسیب‌پذیر بوده و مجموع ۷۰ درصد تمامی موارد قربانیانِ آن را تشکیل می‌دهد.

طبق اطلاعات موجود تعداد زنانی که در ۲۰ کشور آفریقایی به سه دوز توصیه شده یا بیشتر از این روش‌های درمانی پیشگیرانه دسترسی داشته‌اند افزایش پنج برابری داشته و از شش درصد در سال ۲۰۱۰ به ۳۱ درصد در سال ۲۰۱۵ رسیده است.

همچنین طبق اهداف تعیین شده بیماری مالاریا باید حداقل در۱۰ کشور تا سال ۲۰۲۰ ریشه‌کن شود که طبق بررسی‌ها در سال ۲۰۱۵ در ۱۰ کشور و منطقه کمتر از ۱۵۰ مورد بومی مالاریا مشاهده شده و در ۹ کشور دیگر بین ۱۵۰ تا ۱۰۰۰ مورد ابتلا به مالاریا گزارش شده است.

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی سازمان جهانی بهداشت، با این وجود به توصیه متخصصان، روند پیشرفت در دیگر اهداف کلیدی ریشه‌کن شدن مالاریا باید تسریع داده شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: