کد خبر: ۱۳۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 14
به گفته محققان، نرخ مرگ‌ومیر ناشی از سرطان پستان در آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر در حال کاهش است؛ اما در کره جنوبی و برخی کشورهای آمریکای لاتین رو به افزایش است.
شفا آنلاین:   پژوهشگران در این مطالعه داده‌های مربوط به ۴۷ کشور را از سال ۱۹۸۷ تا ۲۰۱۳ بررسی کردند. آنها دریافتند نرخ مرگ‌ومیر ناشی از سرطان پستان در ۳۹ کشور به دلیل پیشرفت‌ها در تشخیص و درمان بیماری در طول دهه‌های گذشته کاهش یافته است. بیشترین کاهش در انگلستان و ولز با ۴۶ درصد بوده است.

   به گزارش شفا آنلاین:    در ایالات متحده نرخ مرگ‌ومیر ناشی از سرطان پستان ۴۲ درصد کاهش یافته و از ۲۲ مرگ به ازای هر صد هزار زن در ۱۹۸۷-۱۹۸۹ به ۱۴ نفر در هر صد هزار زن در ۲۰۱۱-۲۰۱۳ رسیده است. میزان کاهش در همه گروه‌های سنی به این ترتیب است: ۵۰ درصد در زنان زیر 50 سال، ۴۴ درصد در زنان ۵۰ تا ۶۹ ساله و ۳۱ درصد در زنان ۷۰ سال به بالا.

       یافته‌ها در مورد آمریکای لاتین متفاوت بوده است. به عنوان مثال برزیل و کلمبیا شاهد افزایش این نرخ در زنان در تمامی گروه‌های سنی بوده‌اند؛ درحالی‌که در آرژانتین و شیلی نرخ مرگ‌ومیر در همه زنان کاهش داشته است.

       کره جنوبی دارای بیشترین افزایش در مرگ‌ومیر به میزان ۸۳ درصد بوده است. این افزایش نرخ در تمامی گروه های سنی مشاهده می‌شود. اگرچه همچنان این میزان برابر 3/5 در هر صد هزار زن و بسیار پایین‌تر از آمریکا است همچنین محققان دریافتند نرخ مرگ‌ومیر ناشی از سرطان پستان در سراسر جهان بیشتر در بین زنان کمتر از ۵۰ سال کاهش یافته است تا در زنان بالای ۵۰ سال؛ زیرا آنها تمایل بیشتری به دریافت درمان تهاجمی دارند که میزان بقا را بالا می‌برد.سپید
منبع: HealthDay

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: