کد خبر: ۱۳۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 11
یکی از مباحثی که از ابتدای انقلاب جزو منویات امام راحل بوده و مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته، موضوع وحدت حوزه و دانشگاه است، لذا ما براساس دستورات دینی و بالادستی، موظفیم اقدامات عملی جهت وحدت حوزه و دانشگاه انجام دهیم.
شفا آنلاین:رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ضرورت گفتمان‌سازی میان حوزه و دانشگاه گفت: اصلاح فرهنگ عمومی و ایجاد الگوی زندگی سالم، با وحدت حوزه و دانشگاه محقق می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،علی‌اصغر پیوندی در دومین همایش وحدت حوزه و دانشگاه که امروز در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مباحثی که از ابتدای انقلاب جزو منویات امام راحل بوده و مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته، موضوع وحدت حوزه و دانشگاه است، لذا ما براساس دستورات دینی و بالادستی، موظفیم اقدامات عملی جهت وحدت حوزه و دانشگاه انجام دهیم. 

وی با بیان اینکه ما موظفیم برای استفاده از این دو نهاد بزرگ و ارزشی حوزه و دانشگاه اقدامات لازم را انجام دهیم، افزود: این همایش نیز در راستای نزدیک شدن حوزه و دانشگاه برگزار شده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: لازم است با راهکارهای عملی و اجرای صحیح وحدت حوزه و دانشگاه آشنا شویم، چرا که وحدت این دو قسمت یک مبحث گفتمان‌سازی بوده و سال‌ها زمان می‌خواهد که به صورت صددرصد اجرایی به وقوع پیوندد.

پیوندی گفت: این موضوع در چندین سال قبل مطرح شد و همایش‌های متعددی نیز در این زمینه داشتیم، ولی موضوع ابتر ماند، چون فکر می‌کردیم این وحدت باید به سرعت خود را نشان دهد.

وی گفت: هم دانشگاه و هم حوزه باید در جهت وحدت با یکدیگر گام بردارند و بیشتر به هم نزدیک شوند، البته منظور از وحدت، یکی شدن فیزیکی سازمان‌های دو ارگان نیست، بلکه پیدا کردن راهکار مشترک در جهت اصلاح فرهنگ عمومی و ایجاد الگوی زندگی سالم است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: الگوی پیشرفت ایران اسلامی با برنامه‌های عمیق و مشترک حوزه و دانشگاه قابل تحقق بوده و این مسئله باید مدنظر قرار گیرد، البته در این راستا نمی‌توان فقط به دروس آکادمیک بسنده کرد.

پیوندی با اشاره به اینکه اگر نخواهیم با علم، معرفت و اخلاق آمیخته شویم، در واقع جدایی دین از علم رخ می‌دهد، افزود: خواسته ما این نیست و در صورت عدم توجه به وحدت حوزه و دانشگاه، به آرمان‌های دانشگاه‌های اسلامی دست نخواهیم یافت. 

وی تصریح کرد: راهبرد منطقی درست برای ایجاد ریل مشترک میان حوزه و دانشگاه، استفاده از پتانسیل و ظرفیت نهاد ارزشی و فرهنگی حوزه و همزمان بهره‌مندی از پتانسیل دانشگاه‌ها است که در صورت توجه به آن، در جهت تعمیق ارزش‌های اسلامی گام برداشته‌ایم

برچسب ها: همایش ، حوزه ، دانشگاه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: