کد خبر: ۱۳۳۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 08
درس معارف تجربه جدید جمهوری اسلامی ایران است که باتوجه به جنبه‌های اخلاقی و اعتقادی دانشجویان دانشگاه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
شفا آنلاین:معاون آموزشی وزارت بهداشت با ذکر برنامه‌های مشترک این معاونت با معاونت آموزشی و پژوهشی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، بر لزوم توجه ویژه به مسائل اخلاقی و اعتقادی دانشجویان علوم پزشکی اشاره کرد و گفت:‌ تحول در آموزش دروس معارف اسلامی در دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله برنامه‌هایی است که به صورت ویژه در دست پیگیری است.

 به گزارش شفا آنلاین، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در افتتاحیه روز دوم نشست معاونین آموزشی و مدیران آموزشی، تحصیلات تکمیلی و گروه‌های معارف اسلامی که با حضور معاون آموزشی و پژوهشی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها امروز در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، این نشست را بسیار مهم برشمرد و گفت: درس معارف تجربه جدید جمهوری اسلامی ایران است که باتوجه به جنبه‌های اخلاقی و اعتقادی دانشجویان دانشگاه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


وی به شرایط ویژه حوزه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: هزینه زیادی صرف تربیت دانشجویان علوم پزشکی می‌شود که بعضا از مالیات‌های مردم میهنمان تامین می‌شود. کشور ما کشوری اسلامی است که بیش از 90 درصد جمعیت آن مسلمان هستند و باید آموزش کادر علوم پزشکی کشور به شکلی صورت پذیرد که این افراد با اعتقادات مردم جامعه آشنا بوده و متخلق به اخلاق اسلامی باشند.


معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ما در نظام آموزش عالی باید ورودی‌ها و خروجی‌ها را ارزیابی کنیم و با رصد نیازهای آموزشی افراد در زمینه‌های اخلاقی و اعتقادی ترتیبی اتخاذ شود تا افراد تعهد اجتماعی داشته باشند و نگاهشان به انسان و حیات دیدگاهی متعهدانه و اسلامی باشد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: پزشکان و کادر علوم پزشکی با انسان سر و کار دارند و باید این افراد در دوره آموزشی خود با انسان و مسائل اعتقادی آشنا شوند و به مسائل تربیتی آنها نگاهی ویژه داشته باشیم.


معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: با کمک همکاران محترم معاونت آموزشی و پژوهشی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی‌هایی در زمینه دروس معارف اسلامی شده و امیدواریم با این برنامه‌ریزی‌ها ثمره لازم اخلاقی و اعتقادی برای دانش آموختگان گروه‌های علوم پزشکی حاصل شود.


لاریجانی اضافه کرد:‌ در این راستا نیازهای ویژه گروه‌های علوم پزشکی در دست بررسی است و برنامه‌های آموزشی دروس معارف اسلامی با توجه به این بررسی‌ها طراحی و اجرا خواهد شد.


معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار کرد: ما در حوزه آموزش علاوه بر موضوعات کلان و تخصصی حوزه آموزش علوم پزشکی ضروری است به لایه‌های اعتقادی و اخلاقی دانشجویان و نگاه ایشان به انسان و حیات هم توجه داشته باشیم.


لاریجانی بر لزوم آسیب‌شناسی فرهنگی، تربیتی و اعتقادی دانشجویان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که می‌شود افراد پس از فراغت از تحصیل نسبت به کشور و ملت عزیز ایران اسلامی متعهدتر باشند و نگاه عمیق‌تری به مسائل اعتقادی و انسان و هستی داشته باشند.


وی اظهار کرد: باتوجه به هماهنگی‌های انجام شده قرار شد همکاری وسیعی بین گروه معارف اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی مجازی صورت پذیرد و بخشی از دروس معارف اسلامی مانند دروس حوزه علوم پزشکی به صورت مجازی ارائه خواهد شد.


معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: همچنین بین گروه معارف اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی مجازی هماهنگی انجام شده تا زمینه‌های تحقیقاتی و تدوین کتب مشترک در حوزه معارف و حوزه علوم پزشکی مورد حمایت قرار گیرد.

برچسب ها: پزشکی ، بهداشت ، آموزشی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: