کد خبر: ۱۳۳۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 08
پس از اطلاع از وجود این بیماران مرگ مغزی، اقدام های لازم برای کسب رضایت از خانواده های آنها انجام و این اقدام خداپسندانه به اهدای 8 عضو منجر شد.

شفا آنلاین:مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: 8 عضو 2 بیمار مرگ مغزی ساکن شهرستان ماهنشان به بیماران نیازمند حیاتی دوباره بخشید.

به گزارش شفا آنلاین،رویا قهرمانی افزود: این بیماران مرگ مغزی به نام های رضا قلندری 30 ساله و اکبر بابایی 40 ساله هر 2 از اهالی شهرستان ماهنشان بودند که در 2 سانحه رانندگی در مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان بستری شده بود.
وی اظهار کرد: پس از اطلاع از وجود این بیماران مرگ مغزی، اقدام های لازم برای کسب رضایت از خانواده های آنها انجام و این اقدام خداپسندانه به اهدای 8 عضو منجر شد.
قهرمانی افزود: بر این اساس پس از کسب رضایت از 2 خانواده بیمار مرگ مغزی، کلیه ها، کبد و قلب آنان برای اهدا به بیماران نیازمند به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.
به گفته وی، این دهمین رضایت و اهدای عضو استان زنجان طی سال جاری محسوب می شود.
مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: اهدا و حتی عمل پیوند اعضای بیماران مرگ مغزی به بیماران نیازمند، به صورت رایگان انجام می شود و این موضوع مهم باید بیش از گذشته به عموم جامعه اطلاع رسانی شود.
وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ اهدای عضو در جامعه می تواند بیش از گذشته به انجام این امر خداپسندانه در بین عموم جامعه منتهی شود.
آخرین مورد از اهدای عضو آبان ماه مربوط به مرحومه 'منصوره بلباسی' 32 ساله ساکن شهر زنجان بود و به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان ولی عصر(عج) شهر زنجان بستری و کلیه ها، کبد و قلب وی به بیماران نیازمند اهدا شد.
سال گذشته 14 مورد رضایت از خانواده های بیماران مرگ مغزی برای اهدای عضو در این استان کسب شد که بیش از 50 ارگان سالم افراد مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهدا شد.
طی 6 سال گذشته 350 عضو بیماران مرگ مغزی در این استان به نیازمندان اهدا شده است.
شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از سال 87آغاز به کار کرده است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: