کد خبر: ۱۳۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 17
دریافت و خواندن پیامی با این مضمون که «احتمال دارد شما مبتلا به سرطان ریه باشید»، پیامی است که می‌تواند در آینده نه چندان دور، به تلفن هوشمند یا لپ‌تاپ افراد ارسال شود.
شفا آنلاین:شرکت مایکروسافت به‌تازگی نتایج تحقیقاتی را به یک نرم‌افزار تشخیص احتمال بروز سرطان ریه تبدیل کرده است. این نرم‌افزار می‌تواند در صورت داشتن اطلاعات لازم به فرد هشدار دهد و امکان درمان به‌موقع او را فراهم کند. شرکت مایکروسافت اعلام کرده که از این پس موتور جست‌وجوی بینگ (این موتور جست‌وجو متعلق به مایکروسافت است) با بررسی سوابق جست‌وجوهای اینترنتی، محل‌هایی که از روی مسیریاب یا مکان‌نما برای فرد مشخص شده و سابقه سیگاری بودن و دیگر اطلاعاتی که در نرم‌افزارهای مختلف وارد می‌شود، احتمال بروز سرطان ریه در افراد را بررسی می‌کند. این نرم‌افزار می‌تواند با دقت 39 درصد، سرطان ریه را درست تشخیص دهد که این رقم یعنی یک نفر در هر هزار هشدار صادر شده است.

   به گزارش شفا آنلاین:    روش دستیابی به این نرم‌افزار به این گونه است که محققان مایکروسافت سوابق افرادی را در شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزاری مختلف اعلام کرده‌اند که به سرطان ریه مبتلا شده‌اند، بررسی می‌کنند و در آنها خط‌‌مشی مشخص و مشابهی را می‌یابند و این خط‌مشی را به یک هوش مصنوعی تبدیل می‌کنند. در صورتی که دقت این نرم‌افزار به یک تشخیص درست در هر 100 هزار برسد، به این معنی‌ است که ۳ درصد از هشدارهای آن‌ درست است و می‌تواند جان افراد را نجات دهد. سرطان ریه از جمله دردناک‌ترین سرطان‌ها و یکی از کشنده‌ترین آنهاست و افراد معمولا در مراحل نخست آن به دنبال دلیلی برای درد قفسه سینه، تنگی‌نفس و علائمی مانند آن در اینترنت می‌گردند.سپید
منبع: BLOOMBERG
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: