کد خبر: ۱۳۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 13
تحقیقات نوین نشان می‌دهد، افرادی که بی‌دلیل دچار یبوست هستند ممکن است بدون اینکه بدانند آلوده به ویروس هرپس باشند.
شفا آنلاین: این تحقیقات ارتباطی تعجب‌انگیز بین مشکلات معدی-روده‌ای یا عدم توانایی در تخلیه مثانه و ویروس مولد تبخال اندام جنسی را پیدا کردند.

به گزارش شفا آنلاین:این تحقیقات که توسط دانشگاه یل آمریکا انجام شده، نشان می‌دهد که ویروس می‌تواند از ناحیه جنسی به سوی نخاع منتشر شود و سپس با انتقال به سلول‌های عصبی روده بزرگ سبب تخریب آن شود. تخریب این سلول‌ها سبب می‌شود مواد خوراکی به آسانی درلوله گوارش حرکت نکند که بتدریج سبب بزرگ شدن روده بزرگ و ایجاد بیماری می‌شود.

       یافته‌های جدید می‌تواند برای کمک به افرادی که از مشکلات روده رنج می‌برند بسیار مفید باشد و به پزشکان ثابت کرده که ریشه چنین مشکلاتی می‌تواند ویروسی باشد. تحقیقات یاد شده با رهبری پروفسورآکیکو ایوازاکی، استاد ایمونولوژی دانشگاه یل انجام شده و مشروح آن در ژورنال سلول میزبان و میکروب cel- hos& microbe منتشر شده است.

       «یافته‌های ما مبنی برآلودگی سلول‌های دیواره روده بزرگ و سلول‌های عصبی آن به این ویروس پس از ابتلا به یکی از شکل‌های هرپس نقش کلیدی دارد.» پروفسور ایوازاکی می‌افزاید که از سلول‌های عصبی روده بزرگ افرادی که دچار یبوست مزمن هستند یکی از ویروس‌های خانواده هرپس مانند ویروس آبله‌مرغان، ویروس اپشتاین‌باریا سیتومگالوویروس بدست آمده است. بنابراین پزشکان می‌توانند در مواردی که علتی برای یبوست نمی‌یابند امکان وجود آلودگی ویروسی را درنظر بگیرند.

       این تحقیقات روی ویروس هرپس در موش‌ها انجام شده و با وجود اینکه عملکرد سیستم‌های دفاعی موش‌ها و انسان متفاوت است، می‌تواند بیان کننده مسیر حرکت ویروس در بدن انسان باشد.سپید
منبع: ایندیپندنت

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: