کد خبر: ۱۳۰۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 10
پزشکان عمومی شاغل در اورژانس در یک شیفت شش ساعته 90 مریض را ویزیت می کنند و بدین طریق سلامت روان و جسم آنان تحلیل می‌رود.
شفا آنلاین>سلامت>بازرس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: پزشکان عمومی شاغل در اورژانس با استثمار کار می‌کنند و میزان دریافتی آنها با صعوبت کاریشان تناسبی ندارد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر علی چنگیزی بازرس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که احتضار پزشکان عمومی چندان شایسته نیست، گفت: این امر یک واقعیت است و نمی توان از آن فرار کرد و اگر اینگونه نبود آنان به سراغ پوست و طب کار و امثالهم نمی رفتند.

وی با اشاره به این که پزشکان عمومی اورژانس ها را هم واگذار می کنند، ادامه داد: در پنج سال آینده هیچ پزشک عمومی در اورژانس نخواهد بود و این در حالی است که با استثمار در اورژانس های هر دو بخش دولتی و خصوصی به ارائه خدمات مشغولند.

وی با گلایه از این که دولت در مصوبه قانون ارتقاء بهره وری پزشکان را حذف نمود، تصریح کرد: انجام این کار ظلم به پزشکان عمومی بوده و وجود درمانگاه‌هایی که با سه هزارتومان مریض ویزیت می کنند، رسما موجب تعطیلی مطب ها شده است.

چنگیزی با تاکید بر این که وظیفه انجام درمان نباید منجر به نابودی پزشکان عمومی و مطب ها شود عنوان کرد: پزشکان عمومی شاغل در اورژانس در یک شیفت شش ساعته 90 مریض را ویزیت می کنند و بدین طریق سلامت روان و جسم آنان تحلیل می‌رود.

وی با بیان این که پزشکان عمومی در اورژانس های بخش دولتی و خصوصی با استثمار فراوان کار می کنند، اضافه کرد: جای سوال است که مسوولان برای یک متخصص 10 میلیون تومان اما برای پزشک عمومی پنج میلیون تومان را به عنوان دستمزد لحاظ می کنند در حالی که پزشک عمومی در اورژانس موظف است تمامی بیماران را ویزیت کند.

بازرس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با گلایه از این که نگاه‌ها در نظام سلامت ضد پزشک عمومی است، بیان کرد: از پزشکان عمومی غفلت شده است و از سیاستگذاران دولتی و شورای عالی نظام پزشکی انتظار داریم که حداقل هایی را برای پزشکان عمومی در نظر گیرند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: