کد خبر: ۱۲۹۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۴ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 12
رئیس انجمن قلب و عروق ایران در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین :
شفاآنلاین: رئیس انجمن قلب و عروق کشوربا هشدارجدی درباره عواقب جدی هجمه های وارد شده به جامعه پزشکی کشورگفت: امیدوارم کسانی که باعث این هجمه ها شده ومی شوند بدانند که جامعه پزشکی وهمچنین بیماران نیازمند آرامش هستند و ما نباید به گونه ای عمل کنیم که جامعه آزرده شود ودر مردم ایجاد نگرانی کنیم.

دکترفریدون نوحی  درگفتگوی اختصاصی شفاآنلاین ضمن بیان این مطلب ودرارزیابی عملکرد نظام پزشکی در مقابل هجمه های مسموم علیه جامعه پزشکی گفت:سازمان نظام پزشکی، برای دفاع از جامعه پزشکی تلاش خود را کرده ؛ ولی متأسفانه این هجمه ها نسبت به جامعه پزشکی وجود دارد و خیلی هم نمی توان با آنها مقابله کرد.ضمن اینکه بی تردید این هجمه ها عواقب خطرناکی به دنبال خواهد داشت.


وی افزود :به راستی  برخی از این هجمه ها منصفانه نیست ودر مقابلش کار خاصی نمی توان کرد. جامعه پزشکی جامعه خدومی است، جامعه ای است که در شرایط سخت جنگ به نیاز های جامعه پاسخ داده  و مسلم است که باید تلاش شود که مردم عزیز ما از خدمات پزشکان راضی باشند؛ که هستند.


رئیس بیمارستان قلب شهید رجایی خاطرنشان کرد :البته هر کسی که بیمار هست و بیمار دارد، راضی است و جز در موارد معدودی نارضایتی نیست؛ که آن هم ممکن است در هر جامعه ای اتفاق بیفتد. پزشکان واقعاً نهایت سعی وتلاش شان را می کنند و هیچ پزشکی نمی خواهد و راضی نیست که بیمارش و خانواده و اطرافیان  بیمار از کار او ناراضی باشند ویا خدای نا خواسته مرتکب خطایی شود. ولی متأسفانه برخی از این نگاه ها وگرایشهای مردم  از جهت های علمی و تخصصی خارج می شود.


دکترنوحی تصریح کرد:درعین حال معتقدم در رابطه با دفاع از پزشکان، نظام پزشکی تلاش خود را کرده چون نظام پزشکی وظیفه ای دو جانبه دارد؛ هم باید از مردم دفاع کند وهم ازجامعه پزشکی. معتقدم نظام پزشکی تلاش خود را می کند هم در دفاعیات و هم در کاری که لازم است در دو جهت انجام دهد. بنابر این  نظام پزشکی، سعی خودش را کرده امّا اینکه حالا چقدر موفق بوده، بستگی به نوع نگاه وبرخورد رسانه ها و فضاهای مجازی نسبت به امور پزشکی ومسائل مقتضی آن دارد.
رئیس انجمن قلب وعروق کشور گفت:  تا جایی که من آشنایی دارم افرادی که در نظام پزشکی فعالیت وخدمت  می کنند اغلب شان افراد علمی ، متخصص و زحمت کش هستند. اعضای نظام پزشکی و شورای عالی هم کسانی هستند که هم به کارشان مسلط هستند و پیوسته به دنبال سر و سامان دادن به امور و مشکلات می باشند.


وی بیان کرد: یادمان باشد که کاردر حوزه نظام پزشکی  بسیار وسیع و پیچیده ای است ودرخواست ها بسیار زیاد هستند و به این دلیل ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد. .امّا برداشت شخصی من به مجموعه ی مدیریت نظام پزشکی کاملاً مثبت است وفکر می کنم که آنها واقعاً در راستای بهتر شدن امور نهایت تلاش شان را می کنند.


دکتر نوحی بیان کرد: فراوانی مسائل پزشکی بسیار است  و من فکر می کنم که پیگیری نظام پزشکی به خصوص شخص رئیس نظام پزشکی و کسانی که با  وی همکاری می کنند بسیار مثبت است. به خصوص در رابطه  با  احکام زندانی کردن پزشکان پیگیری آنها وحمایت جناب آقای آملی لاریجانی ریاست قوه  قضائیه خیلی کار مهمی بود که این حکم تبدیل به جزای نقدی شود؛ البته اگر کسی تخلفی کرده باشد که از حیطه پزشکی خارج باشد آن داستان جداست؛ ولی به هرحال این کار بسیار بزرگی بود که نظام پزشکی انجام داد، و نظام پزشکی در عین حال تلاش کرد در مورد  مسئله ی تعرفه های پزشکی آنچه که از دستش بر می آید را با هماهنگی وزارت بهداشت انجام دهد که آرامشی را در جامعه پزشکی ایجاد کند.


وی تصریح کرد :این هم به نظر من کار خوبی بود، البته اصل کار توسط  وزارت بهداشت انجام شد اما نظام پزشکی هم بسیار نقش داشت.


دکتر نوحی درباره مشکلات و نقاط ضعف سازمان نظام پزشکی هم بیان کرد: برای تشخیص ضعف یک مجموعه باید از نزدیک با کارها و مسئولیت های آنان درگیر بود.   البته بیشتر مسائلی که در نظام پزشکی وجود دارد مشکلاتی است که مربوط به بخش خصوصی می باشد . و من  در کل نقطه ضعف خاصی نمی بینم و به نظرم هم در این سه سال اخیر مسئولین واعضای نظام پزشکی بسیار خوب کار کرده اند.


 وی افزود: نظام پزشکی یک وظیفه کلی دارد و آن حمایت از مردم وهمچنین حمایت از جامعه پزشکانی است  که می خواهد به این مردم خدمت کند، وتمام تلاششان باید این باشد که این کار را به خوبی انجام دهند،و اگر این کار را به درستی انجام دهند ، بسیار موفق خواهند شد و ان شاالله آنچه که به صلاح جامعه وجامعه پزشکی است پیش بیاید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: