کد خبر: ۱۲۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 03
معاونت آموزشی وزارت بهداشت طی سال های اخیر در زمینه رشد علم رادیولوژی، فعالیت چندانی نداشته است؛ این در حالی است که برای بسیاری از رشته های پزشکی، زمینه ادامه تحصیل در مقاطع فوق تخصص و دکتری را ایجاد کرده اما این امکان برای دانش آموختگان رشته رادیولوژی فراهم نشده است.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس شورای سیاستگذاری انجمن رادیولوژی با گلایه از اینکه عزم جدی برای ادامه تحصیل متخصصان رادیولوژی در مقطع فوق تخصص در وزارت بهداشت وجود ندارد، خواستار تمهیداتی برای تحقق این امر شد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر عبدالرسول صداقت، روز پنجشنبه در سمینار بررسی سونوگرافیک آنومالی های (ناهنجاری های) جنین، امکان ادامه تحصیل در مقطع فوق تخصص را از مهم ترین مطالبات متخصصان رادیولوژیست عنوان کرد.
وی گفت: معاونت آموزشی وزارت بهداشت طی سال های اخیر در زمینه رشد علم رادیولوژی، فعالیت چندانی نداشته است؛ این در حالی است که برای بسیاری از رشته های پزشکی، زمینه ادامه تحصیل در مقاطع فوق تخصص و دکتری را ایجاد کرده اما این امکان برای دانش آموختگان رشته رادیولوژی فراهم نشده است.
رئیس سابق انجمن رادیولوژی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر دستیاران پزشکی که وارد رشته رادیولوژی می شوند تنها می توانند تا مقطع تخصص تحصیل کنند و به جز یکی دو رشته محدود، هنوز زمینه فعالیتی برای مقطع فوق تخصص برای آنان تعریف نشده است.
به گفته عضو هیات رئیسه مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی، پیگیری های متعدد این انجمن و اعضای هیات علمی برای ایجاد زمینه ادامه تحصیل رادیولوژیست ها تاکنون بی نتیجه مانده است.
صداقت ادامه داد: حدود پنج تا 6 دانشگاه مادر در ایران وجود دارد که هریک از آنها می توانند سالانه 2 دانشجو را برای ادامه تحصیل در یک رشته فوق تخصصی به خارج از کشور اعزام کند و از آنجا که تحصیل در دوره فوق تخصصی رادیولوژی بین یک تا 2 سال طول می کشد در مدت 2 سال می توانیم، حداقل 6 رشته فوق تخصصی در 6 دانشگاه مرجع کشور داشته باشیم.
در زمان حاضر حدود 2 هزار و 700 رادیولوژیست در کشور فعالیت می کنند.
سمینار بررسی سونوگرافیک آنومالی های جنین به همت انجمن رادیولوژی ایران ، امروز(13 آبان) شروع به کار کرد و تا فردا 14 آبان در مجموعه فرهنگی تلاش ادامه دارد.
پروفسور «فیلیپ جنتی» Philippe Jeanty متخصص برجسته رادیولوژی از کشور آمریکا سخنران ویژه این سمینار 2 روزه است که همراه دیگر صاحبنظران و متخصصان مطرح ایرانی به ارائه آخرین دستاوردهای علم پزشکی در زمینه تشخیص ناهنجاری های جنین می پردازد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: