کد خبر: ۱۲۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 03
باوجودی که آنتی‌اکسیدان‌های شکلات تلخ بیشتر است و انتخاب سالم‌تری به شمار می‌رود، بسیاری از افراد شکلات شیری را به شکلات تلخ به خاطر طعم بهتر آن ترجیح می‌دهند اما ظاهرا به زودی شما مجبور به انتخاب بین این دو نوع شکلات نخواهید بود
شفا آنلاین:. دانشمندان روش جدیدی را برای افزایش میزان آنتی‌اکسیدان شکلات شیری را ایجاد کرده‌اند.

     به گزارش شفا آنلاین:  گروه تحقیقاتی دانشگاه کارولینای شمالی با استفاده از پوست بادام زمینی و استخراج آنتی‌اکسیدان‌های موجود و اضافه کردن آن به شکلات شیری راهی برای افزایش آنتی‌اکسیدان آن پیدا کرده‌اند.

       محققان این دانشگاه با اضافه کردن مواد فنولیک ناشی ازپوست بادام زمینی به شکلات شیری، به آن همان خاصیت آنتی اکسیدانی شکلات تلخ را تولید کردند. این ترکیبات به صورت یک پودر شیرین خوراکی در شکلات شیری گنجانده می‌شود تا فواید سلامتی این محصول را تغییر دهد.

       محققان در مجله فود ساینس نوشتند، در مجموع به 80 نفر شکلات شیری با عصاره پوست بادام زمینی و شکلات شیری عادی داده شد و هیچ‌کدام تفاوت میان این دو شکلات را تشخیص نداد.

       آزمایش‌ها نشان دادند که میزان پوست بادام زمینی افزوده به این شکلات به اندازه کافی بر مزه آن تاثیری نداشت که افراد بتوانند این تفاوت را تشخیص دهند.

       محققان خاطر نشان کردند که در صورت استفاده از عصاره پوست بادام زمینی در محصولات تجاری، مصرف کننده‌ها می‌توانند از محصولات با مزه خفیف بادام زمینی لذت ببرند و در عین حال از فواید اثبات شده این ترکیبات برای سلامتی بهره‌مند شوند.سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: