کد خبر: ۱۲۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 02
زنی لهستانی که از او تنها با نام «جوآنا» یاد شده، ۳ سال پیش تحت دومین عمل جراحی پیوند صورت در این کشور قرار گرفت. پزشکان بعد از تشخیص مشکل او که به یک بیماری ژنتیک خوش‌خیم مبتلا بود، اقدام به انجام عملی سنگین کردند.
شفاآنلاین>حوادث پزشکی>یک زن لهستانی که به دلیل بدشکلی ناشی از رشد تومور روی صورتش، حدود ۳ سال پیش تحت عمل پیوند صورت قرار گرفته بود، در یک کنفرانس خبری حضور یافت تا نتیجه این پیوند را نشان دهد.

زنی لهستانی که از او تنها با نام «جوآنا» یاد شده، ۳ سال پیش تحت دومین عمل جراحی پیوند صورت در این کشور قرار گرفت. پزشکان بعد از تشخیص مشکل او که به یک بیماری ژنتیک خوش‌خیم مبتلا بود، اقدام به انجام عملی سنگین کردند.

به گزارش شفاآنلاین، به نقل از دیلی‌میل، جوآنا، سال‌ها از تومور بزرگی که به دلایل ژنتیک روی صورتش رشد کرده بود، رنج می‌برد. تومور روی صورت جوآنا تا حدی بزرگ بود که او قادر به جویدن، حرف زدن و بلعیدن غذا نبود. با تشخیص این تومور، پزشکان تصمیم به پیوند صورت گرفتند.



او بعد از ۳ سال در کنفرانس خبری حاضر شد و همه شاهد بهبودی او بودند. اکنون تنها آثاری از زخم و جراحت خفیف روی پیشانی و گردن او به جا مانده است. جراحان در عمل پیچیده پیوند صورت که حدود ۲۳ ساعت به طول انجامید، ۸۰ درصد پوست صورت جوآنا را پیوند زدند و توانایی جویدن، حرف زدن و بلع را در او زنده کردند.

این زن سال‌ها از بیماری «نوروفیبروماتوسیس» رنج می‌برد که یک بیماری ژنتیک است و باعث رشد تومورهای خوش‌خیم در امتداد اعصاب می‌شود. این بیماری مشکلات استخوانی نیز ایجاد می‌کند و موجب بروز فشار روی اعصاب نخاعی، درد شدید، ناتوانی‌ در یادگیری و اختلالات بینایی و شنوایی می‌شود. تاکنون درمانی برای آن شناخته نشده است و با این که بیشتر مبتلایان به این عارضه، بیماری خود را از یکی از والدین به ارث می‌برند، بیش از ۵۰ درصد این تومورها بعد از تولد و به دنبال جهش ژنتیک رخ می‌دهد.


این زن سال‌ها از بیماری «نوروفیبروماتوسیس» رنج می‌برد که یک بیماری ژنتیک است و باعث رشد تومورهای خوش‌خیم در امتداد اعصاب می‌شود. این بیماری مشکلات استخوانی نیز ایجاد می‌کند و موجب بروز فشار روی اعصاب نخاعی، درد شدید، ناتوانی‌ در یادگیری و اختلالات بینایی و شنوایی می‌شود. تاکنون درمانی برای آن شناخته نشده است و با این که بیشتر مبتلایان به این عارضه، بیماری خود را از یکی از والدین به ارث می‌برند، بیش از ۵۰ درصد این تومورها بعد از تولد و به دنبال جهش ژنتیک رخ می‌دهد.سلامت آنلاین


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: