کد خبر: ۱۲۹۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 31
معاون درمان وزارت بهداشت از اعلام نتایج توزیع فارغ‌التحصیلان تخصصی پزشکی در سال جاری خبر داد و گفت: در سالجاری حدود ۲۰۰۰ نفر پزشک متخصص در ۲۷ رشته تخصصی در ۳۷۸ شهر و ۵۷۰ بیمارستان توزیع می‌شوند
شفا آنلاین: دکتر محمد آقاجانی در این باره افزود: از این تعداد حدود ۱۶۰۰ پزشک متخصص به مناطق محروم اعزام می‌شوند. بر این اساس فرایند ثبت نام فارغ التحصیلان رشته های تخصصی پزشکی از تاریخ ۱۹ مهرماه در سایت توزیع نیروی متخصص آغاز شد و محل خدمت فارغ التحصیلان متعهد عام رشته‌های تخصصی پزشکی اعلام شد.
 به گزارش شفا آنلاین، وی افزود: محل خدمت فارغ التحصیلان مطابق با دستورالعمل توزیع نیروهای تخصصی و براساس سهمیه دانشگاه‌ها، انتخاب‌های انجام شده، امتیازات مکتسبه افراد و پس از کسر متعهدین خاص از سهمیه کل توسط نرم افزار تعیین شده است. متخصصین اعم از متعهدین عام، متعهدین خاص و مستخدمین رسمی باید جهت تعیین شهر محل خدمت و تاریخ شروع به کار با معاونت درمان دانشگاه محل خدمت هماهنگی‌های لازم را بعمل آورده و شروع به کار کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت درمان وزارت بهداشت، وی با بیان اینکه توزیع این نیروهای تخصصی در کشور میزان قابل توجهی از نیازهای درمانی هموطنان را تامین می‌کند، گفت: همچنان در برخی رشته‌های تخصصی با کمبود مواجهیم و در برخی رشته‌ها مانند رادیولوژی، ارتوپدی و جراحی اعصاب کمبود شدیدی داریم.
وی افزود: در عین حال بیشترین تعداد متخصصینی که توزیع می‌شوند در رشته‌های داخلی بزرگسالان، داخلی کودکان و زنان و زایمان هستند. بر این اساس تمام تلاش همکاران ما بر این بوده که با نیروهای موجود حداکثر پوشش خدمات درمانی را در سطح کشور فراهم کنیم.
برچسب ها: پزشک ، متخصص ، دانشگاه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: