کد خبر: ۱۲۹۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۲ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 30
ولایتی عنوان کرد
دکتر ولایتی تاکید کرد: البته باید توجه کرد که همکاری ما با کشورهای دیگر به معنی نقص در اعمال مختلف پزشکی نیست، بلکه مهم این است که بتوانیم با قرار دادهای دو جانبه و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته که در کشورهای اروپایی است و با انتقال تکنولوژی در جهت اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

شفاآنلاین>جامعه پزشکی>دکتر علی‌اکبر ولایتی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه پزشکی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در بیمارستان مسیح دانشوری بیش از ۲۰۰ عمل پیوند قلب و ۱۰۰ پیوند ریه انجام شده است.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر علی اکبر ولایتی، رییس بیمارستان مسیح دانشوری و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم دیدار با هیات بلژیکی در بیمارستان عرفان تهران گفت: خوشحالیم که یک هیات بلند پایه از بلژیک به ایران آمده و دیدارهای مختلفی داشته و در حوزه‌های مختلف صنعتی، تکنولوژیکی و سلامت نیز همکاری‌هایی را داشته‌اند.

وی افزود: آنطور که من با نخست وزیر بلژیک صحبت کردم، ایشان آمادگی کشور بلژیک را برای اینکه بتوانند دو بانک مهم بلژیک را در ایران فعال کنند، اعلام کردند که این موضوع به حل مشکلات مهم ما در رابطه با تبادلات ارزی کمک می‌کند. همچنین قول داده‌اند که در حوزه ارتباطات سلامت و تکنولوژی سلامت نیز همکاری‌هایی را با ما داشته باشند.

وی با بیان اینکه در ایران موضوع پزشکی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های زیادی را داشته است، افزود: در اوایل انقلاب افراد برای انجام بیشتر اقدامات درمانی به خارج از کشور می‌رفتند، اما امروز تا کنون تنها در مرکز مسیح دانشوری بیش از ۲۰۰ پیوند قلب و ۱۰۰ پیوند ریه انجام شده است.

ولایتی ادامه داد: باید توجه کرد که پیوند عضو، قله کار پزشکی است و در جمهوری اسلامی ایران به عنوان کاری مهم انجام می‌شود. در عین حال ایران در سایر امور مانند بیولوژی مولکولی و انواع تحقیقات پزشکی، پیشرفت‌های خوبی را داشته است که با مراجعه به مقالاتی که در مجلات بین المللی کار شده است، سرعت فوق العاده ایران در پیشرفت پزشکی را می‌بینیم.

ولایتی تاکید کرد: البته باید توجه کرد که همکاری ما با کشورهای دیگر به معنی نقص در اعمال مختلف پزشکی نیست، بلکه مهم این است که بتوانیم با قرار دادهای دو جانبه و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته که در کشورهای اروپایی است و با انتقال تکنولوژی در جهت اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: اقتصاد مقاومتی تاکید می‌کند که نیازمندی‌های تکنولوژیکی‌مان را در کشور خودمان مرتفع کنیم. در عین حال سفر نخست وزیر بلژیک به ایران برای انجام ارزیابی و بررسی توانمندی‌های ایران از جمله در حوزه سلامت بوده است که پیشرفت حوزه سلامت در ایران برای این هیات بلژیکی قابل توجه بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: