کد خبر: ۱۲۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 26
وزارت بهداشت در دولت تدبیرو امید توانست عقب ماندگی ها در حوزه سلامت را جبران کند و دستاوردهای ارزشمندی داشته باشد.
شفا آنلاین: نهمین کنگره‌ ملی مدیریت سلامت صبح چهارشنبه با حضور قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش شفا آنلاین، قائم مقام و معاونت کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه در آیین گشایش این کنگره با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: وزارت بهداشت در دولت تدبیرو امید توانست عقب ماندگی ها در حوزه سلامت را جبران کند و دستاوردهای ارزشمندی داشته باشد.
ایرج حریرچی با بیان اینکه یکی از اهداف سه گانه نطام تحول، حفاظت مالی است، ادامه داد: با اجرای این طرح حفاظت مالی دارویی از بیماران سخت درمان صورت گرفت و مشکل کمبود داروی این بیماران نیز رفع شد.
وی با تاکید بر اینکه تمام انتقادات به طرح تحول سلامت را با گوش جان می شنویم، گفت: کلیت این طرح مورد حمایت مستقیم رییس جمهوری است و بر تامین منابع آن تاکید دارد.
معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم از عضویت ایران در کنفدراسیون بیمارستان های جهان خبر داد و گفت: این امر نشان دهنده روند رو به رشد بهداشت و اقتصاد سلامت در کشور است.
علی ماهری با اشاره به سه هدف اساسی طرح تحول سلامت افزود: در زمینه حفاظت مالی از مردم، قبل از دولت یازدهم در بدترین وضعیت قرار داشتیم به طوری که حتی در بین کشورهای در حال توسعه نیز وضعیت ما نامناسب بود.
وی ادامه داد: عدم پوشش مالی مردم در حالی بود که شعار سازمان بهداشت جهانی و سازمان های بین المللی پوشش کامل و فراگیر جمعیت بود و عملا دچار ضعف شدید حفاظتی از مردم بودیم که با اجرای طرح تحول سلامت این نقصان برطرف شد.
ماهری اظهار کرد: ایجاد عدالت به همراه حفاظت مالی در بخشی که بیشترین آسیب را داشتیم با اجرای طرح تحول سلامت در کشور رخ داد و مردم نیازمندی که به بخش دولتی مراجعه می کردند، با کمترین هزینه خدمات دریافت می کنند.
وی اضافه کرد: دسترسی به خدمات، ارتقا کیفیت ویزیت،ارتقا کیفیت هتلینگ، ترویج زایمان طبیعی، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و راه اندازی اورژانس از جمله اقداماتی است که در طول مدت سه سال انجام شد.
معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بازسازی و نوسازی بیمارستان های کشور گفت: 60 درصد تخت های بیمارستانی فرسوده بود که نوسازی شدند.
دبیر علمی کنگره‌ ملی مدیریت سلامت نیز گفت: بیش از 550 مقاله به دبیرخانه همایش از 39 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور ارسال شد.
علی جنتی اظهار کرد: از این تعداد 40 مقاله به صورت سخنرانی و 30 مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می شود.
وی ادامه داد: چهار پانل تخصصی با عناوین چالش های تامین مالی طرح تحول سلامت، چالش های اجرایی طرح تحول سلامت، پوشش همگانی و بررسی چالش‌های دانش‌آموختگان برگزار می شود.
نهمین کنگره ملی مدیریت سلامت به مدت سه روز در تبریز برگزار می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: