کد خبر: ۱۲۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 26
به نظر می‌رسد وازکتومی به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است. کاهش 64 درصدی در تعداد مردانی که در 10 سال گذشته تحت این عمل قرار گرفته‌اند، مسئولیت بارداری را بیش از پیش بر عهده زنان گذاشته است.
 شفا آنلاین:به گفته متخصصان، دلایل این تغییر وضعیت پیچیده هستند. بخشی از آن ناشی از تبلیغات بدی است که بسیاری از مردان را با داستان‌های ترسناک درباره درد و نگرانی‌های بی‌اساس پیرامون زندگی جنسی خود منصرف کرده است. در سال 2004، ۳۱۲۱۶ وازکتومی در انگلستان انجام شده؛ اما در 2014، فقط ۱۱۳۱۱ عمل رخ داده است. انبوه نگران و تعداد زیادی از تصورات غلط در مورد آن، مردم را گیج کرده است. واقعیت چیز دیگری است؛ هیچ برشی در این عمل وجود ندارد. وازکتومی، یک روش ساده 15 دقیقه همراه با تعداد زیادی بی‌حس‌کننده است.

     به گزارش شفا آنلاین:  یک عامل دیگر، سن بچه‌دار شدن است. اگر زوجین ۲۰ سال دیگر باروری و مصرف قرص ضدبارداری را در پیش ببینند، عمل را ترجیح می‌دهند؛ ولی اگر زن به زودی با یائسگی مواجه شود، با ضدبارداری بیشتر کنار می‌آید. با اینکه آگاهی و علاقه نسبت به وازکتومی در انگلستان افت کرده، این موضوع در مناطق دیگر مانند فرانسه و خاورمیانه صادق نیست. هزینه وازکتومی نیز در انگلستان افزایش داشته است. این عمل ۴۰۰ پوند هزینه دارد؛ اما موجب صرفه‌جویی پول در درازمدت نسبت به اشکال دیگر پیشگیری از بارداری می‌شود. همچنین به مردان امکان می‌دهد تا این مسئولیت را از زنانی بگیرند که در طول سال‌های زیادی از زندگی خود درباره باروری و عوارض جانبی احتمالی ضدبارداری‌های هورمونی نگران هستند. باوجود کاهش وازکتومی، استفاده زنان از ضدبارداری‌های برگشت‌پذیر طولانی‌اثر مثل ایمپلنت و وسایل داخل رحمی (توبکتومی) افزایش یافته است. پزشکان نیز این روش‌های ارزان‌تر را ترجیح می‌دهند. برخلاف آن‌ها، وازکتومی اغلب قابل بازگشت نیست.سپید
منبع: Guardian
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: