کد خبر: ۱۲۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 22
شفا آنلاین>سلامت>‌مدیر مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین اعلام کرد: در اتفاقی تلخ، بیمار چاقو خورده‌ای که در بخش اورژانس این مرکز بستری شده بود و تحت درمان بود، نیمه‌های شب‌ اقدام به ضرب و شتم پرستار زن این مرکز کرده و در ادامه با کلماتی زشت‌ به وی‌ فحاشی کرده است.
به گزارش شفا آنلاین، مدیر مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین اعلام کرد: در اتفاقی تلخ، بیمار چاقو خورده‌ای که در بخش اورژانس این مرکز بستری شده بود و تحت درمان بود، نیمه‌های شب‌ اقدام به ضرب و شتم پرستار زن این مرکز کرده و در ادامه با کلماتی زشت‌ به وی‌ فحاشی کرده است.

محسن ادهمی‌ با اشاره به اینکه پرستاران‌ از جمله افرادی هستند که شب یا روز، روز تعطیل و غیرتعطیل، وقت و بی‌وقت، در بیمارستان‌ها با جان و دل، برای درمان بیماران زحمت می‌کشند و نیمه‌های شب و در حالیکه بسیاری از اعضای خانواده بیماران در خواب هستند، ‌مهربانانه بر بالین بیمار، روند درمان او را انجام می‌دهند، گفت: آنان طبعاً انتظار دارند اگر بیماری بابت این کار از آنان قدردانی نمی‌کند، حداقل، آسیب جسمی و روحی نیز به کادر درمان وارد نکند.

این مقام مسئول، با بیان اینکه در کنار بیمارانی که قدردان زحمات پزشکان و پرستاران هستند، متأسفانه گاه شاهد توهین و ضرب و شتم کادر درمان مرکز توسط برخی بیماران یا همراهان آنان بوده است، اظهار کرد: این بار در نیمه‌های شب آخرین هفته مهر سال 1395 جوان 20 ساله‌ای که بر اثر نزاع و اصابت چاقو به این مرکز مراجعه کرده بود، به خاطر مشکلات روحی و روانی، دست به اقدامی بی‌شرمانه علیه پرستار اورژانس این مرکز زد.

مدیر مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین، تصریح کرد: با وجود ضرب و شتم و توهین بیمار علیه این پرستار، کادر درمانی مرکز با صبوری و متانت‌ این جوان را آرام کرده و به تختش بازگرداندند، ولی به علت اقدام بیمار، پرستار مذکور دچار شوک ناشی از این حادثه شد.

ادهمی اضافه کرد: طبق ماده 608 و 609 قانون مجازات اسلامی، برای هر گونه توهین، فحاشی و ضرب و شتم کادردرمانی در حین خدمت، مجازات‌هایی‌ مانند جزای نقدی، شلاق و حبس در نظر گرفته شده است.

موارد مشابه چنین برخوردهای نامناسب از سوی بیماران در مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی قزوین، توسط دفتر حقوقی این دانشگاه به مراجع قضایی ارجاع داده شده است و مسئولان این دانشگاه خواستار حفظ شأن و حقوق کارکنان خود شده‌اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: