کد خبر: ۱۲۷۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 20
شفا آنلاین>سلامت>مدیر کل نظارت بر تجهیزات سازمان غذا و دارو اظهار داشت: واردات محصولات مورد نیازی که تولید کنندگان داخل قادر به تولید آن هستند را به برندهای مشهور و تا سقف 10 درصد محدود کرده‌ایم.

به گزارش شفا آنلاین، مدیر کل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: واردات محصولات مورد نیازی که تولید کنندگان داخل قادر به تولید آن هستند را به برندهای مشهور و تا سقف 10 درصد محدود کردیم تا به این وسیله بتوانیم ایجاد رقابت کرده و تولیدکننده ناچار به تقویت خود و جلوگیری از افت کیفیت شود. 

محمود بیگلر با انتقاد از عدم استفاده کامل از ظرفیت تولید، درباره حمایت از تولید کننده داخلی عنوان داشت: تولیدکننده سرمایه خود را در مسیری مصرف می کند که هنگام رسیدن به مرحله تجاری سازی با بازار اشباع شده مواجه می شود. 

مدیر کل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی درباره تولیدات "های تک" که عموما وارداتی هستند نیز با بیان اینکه دلیلی برای تولید همه قطعات توسط خودمان وجود ندارد تصریح کرد: در بسیاری از شرکت های خارجی هم قطعه های دستگاه ها را کشورهای مختلف می سازند و یک شرکت محصول نهایی را سرهم می کند.

وی خاطر نشان کرد: در مورد این گونه محصولات نیاز است که وارد مسیر قطعه ساز شویم و این قطعات را به کشورهای مختلف بفروشیم. از سوی دیگر می توان به تهیه قطعه ها از کشورهای مختلف و مونتاژ نهایی آن دستگاه فکر کرد.

 بیگلر در پایان به تولید کنندگان توصیه کرد: به اولویت های مطروحه از سوی این اداره کل توجه کنند سپس برای تولید اقدام نمایند ما به‌طور مشخص بیان کرده‌ایم که هر فرآورده در طول سال چقدر ارز ربزی داشته و به چه سرمایه گذاری ای نیاز دارد و بطور کل آنجا اولویت های مورد نیاز کشور را اعلام کرده ایم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: