کد خبر: ۱۲۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 15
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>تیمی از پزشکان ایتالیائی در شهر تورین موفق به انجام جراحی پیوند استخوان بازوی یک فرد بالغ به جای استخوان ران یک کودک شش ساله شده اند که از سرطان استخوان رنج می برد. این جراحی موفقیت آمیز بوده و کودک فوق در شرایط عادی زندگی می کند.
به گزارش شفا آنلاین،پزشکان ایتالیائی در یک جراحی بی نظیر در تاریخ علم پزشکی، موفق به انجام عمل پیوند استخوان ران فردی بالغ به یک کودک شدند. بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه ، کودک فوق الذکر از نوعی سرطان استخوان بسیار کشنده رنج می برد که این موضوع انجام جراحی روی بافت های استخوانی آسیب دیده از سرطان در وی را اجتناب ناپذیر می کرد.

پزشکان ایتالیائی از استخوان بازوی یک فرد بالغ که مرگ مغزی شده و اعضای بدن خود را اهدا کرده بود، استفاده و با ایجاد تغییرات لازم روی آن، این استخوان را به جای استخوان ران کودک مبتلا به سرطان استخوان پیوند زدند.

 در حالت عادی محتمل ترین گزینه پیش روی جراحان، قطع عضو مورد نظر جهت جلوگیری از پیشرفت و سرایت سلول های سرطانی به سایر اعضا بود اما تیم پزشکان مجموعه شهر سلامت سیتا دلا سالوته در تورین Città della Salute (Health City) complex راه حلی جدید برای حل این مشکل پیدا کرده و از استخوان بازوی یک فرد بالغ که مرگ مغزی شده و اعضای بدن خود را اهدا کرده بود، استفاده و با ایجاد تغییرات لازم روی آن، این استخوان را به جای استخوان ران کودک فوق الذکر پیوند زدند. خبر پایان موفقیت آمیز این عمل جراحی منحصر به فرد، روز گذشته به طور رسمی اعلام شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه، جراحی فوق حدود دو سال پیش انجام شده بود و تیم جراحی به دلیل عدم اطمینان از نتیجه نهایی این عمل و حفظ حریم خصوصی فرد بیمار، از رسانه ای کردن آن خودداری کرده بودند. کودک فوق الذکر که اطلاعاتی از وی منتشر نشده، در هنگام جراحی شش سال داشته و اکنون هشت ساله است. وی در حال حاضر بدون هیچ مشکلی در حال گذران زندگی عادی خود مانند سایر کودکان بوده و تمامی درمان های مربوط به سرطان را پشت سر گذاشته است.

به گفته پزشکان این تیم تحقیقاتی، این جراحی نوآورانه نه تنها در ایتالیا سابقه نداشته بلکه مشابه آن در سایر مناطق دنیا نیز گزارش نشده است. موضوع بسیار با اهمیت در جراحی فوق؛ انجام موفقیت آمیز ان روی یک کودک کم سن است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: