کد خبر: ۱۲۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 11
شفا آنلاین>سلامت>متخصص زنان و زایمان گفت: فیبروم یک تومور خوش خیم از جنس سلول‌های رحم و از کنترل کلی بدن خارج است و به سرطان تبدیل نمی‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر شهره بهروزی اظهار داشت: فرد مبتلا به فیبروم هر ۶ ماه باید با مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد تا در صورت بزرگ شدن ناگهانی تحت عمل قرار گیرد.

وی افزود: فیبروم‌ها امکان دارد بدون علامت باشند یا علائمی مانند خونریزی شدید، درد و احساس پری شکم داشته باشد که در صورت علامت دار بودن بهتر است عمل جراحی انجام شود.
وی توصیه کرد: هنگام بارداری امکان دارد به دلیل رشد فیبروم موجب زایمان زودرس و یا سقط زودهنگام جنین شود. بنابراین قبل از اقدام به بارداری بهتر است که فیبروم را توسط عمل جراحی درآورد.
به گفته وی، هنوز علل ایجاد فیبروم مشخص نیست اما در بروز آن ارث دخالت دارد. در صورتی که فیبروم برای فرد مشکلی ایجاد نکند در آوردن آن توسط عمل جراحی خیلی الزامی نیست، زیرا پس از یائسگی کوچکتر و خونریزی هم متوقف می‌شود.

فوق تخصص لاپاراسکوپی خاطرنشان کرد: اگر فیبروم زیر لایه داخلی رحم قرار داشته باشد منجر به خونریزی خواهد شد و قرار گرفتن فیبروم بر روی رحم به علت حجم آن موجب فشار به نسوج اطراف می‌شود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: