کد خبر: ۱۲۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 11
شفا آنلاین>سلامت>معاون فنی، آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری گفت: حداکثر استاندارد کار پرستاران در بیمارستان هشت ساعت است.
به گزارش شفا آنلاین،ژاله عزتی معاون فنی، آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری در خصوص سختی کار  پرستاران و کارمندان نظام مراقبت سلامت گفت: این افراد به واسطه ساعات طولانی شیفت ها و اضافه کاری‌های اجباری به شدت در معرض خطر ابتلا به اختلال اسکلتی-عضلانی یا اختصاراً MSD و به خصوص کمر درد قرار دارند.

معاون فنی، آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری بیان کرد: پرستاران و کارمندان مراقبت سلامت، آسیب MSD اندام های فوقانی را بیش از سایر کارمندان در ادعای غرامت خود مطرح  می کنند.

عزتی اظهار داشت: یک مطالعه آماری در پنج کشور نشان داده است که حدود 17 الی 39 درصد از پرستاران به خاطر مشکلات جسمی و روانی در نظر داشتند تا یکسال آینده حرفه خود را ترک کنند.

وی با بیان اینکه در شغل پرستاری نیاز به شرایط فیزیکی و قامتی ضروری است، عنوان کرد: بلند کردن وزن های سنگین، پیچش، خم شدن و سایر امور دستی باعث ایجاد بیماری های عضلانی اسکلتی و صدمات کمری به پرستاران و کارکنان می شود.

معاون فنی، آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری در ادامه بیان کرد: ایجاد مشکلات خانوادگی و تاب آوری پرستاران (فرسودگي شغلي) نیز از دیگر عوارض انجام فعالیت در ساعات طولانی شیفت ها و اضافه کاری های اجباری در بیمارستان است.

عزتی با اشاره به اینکه کمبود جذب باعث افزایش شیفت کاری پرستاران شده است، افزود: با وجود فارغ التحصیلان رشته پرستاری در کشور و  کمبود پرستار، بیمارستان ها و مراکز درمانی با کاهش جذب مواجه هستند.

وی در پایان یادآور شد: جذب نیروی پرستار باعث کاهش ساعات کاری، افزایش بهبود عملکرد پرستاران و خدمات رسانی بهتر به بیماران می شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
0
0
بیچاره به رزیدنت ها(دستیاران تخصصی پزشکی) با ساعت کاری 12 ساعته و کشیک های شبانه روزی بدون سقف با حقوق کم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: