کد خبر: ۱۲۶۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 09
شفا آنلاین>سلامت>معاون پرستاری وزارت بهداشت از تدوین راهنماهای بالینی در حوزه پرستاری خبر داد و گفت: به زودی با امضای تفاهم‌نامه دوجانبه با معاونت درمان وزارت بهداشت، تهیه راهنماها آغاز خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین،محمد میرزابیگی با اشاره به تدوین راهنماهای بالینی (گایدلاین) در حوزه پرستاری، اظهار داشت: معاونت پرستاری وزارت بهداشت با توجه به اهمیت دستورالعمل‌های مدون و راهنما در ارائه مراقبت‌های باکیفیت، تدوین راهنماهای بالینی و بازنگری در راهنماهای گذشته را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: در همین زمینه با برگزاری جلسات متعدد با صاحبنظران حوزه‌های آموزش و بالین و مسئولین معاونت درمان در حوزه تدوین گایدلاین‌ها پیش‌نویس نحوه تدوین راهنماهای بالینی تهیه شد. 

معاون پرستاری وزارت بهداشت اضافه کرد: به زودی با امضای تفاهم‌نامه دوجانبه بین معاونت پرستاری و معاونت درمان همچنین تشکیل کارگروه تخصصی کار تهیه راهنماها آغاز خواهد شد.

میرزابیگی از ابلاغ آیین‌نامه مراقبت در منزل (پرستاری جامع‌نگر) خبر داد و اعلام کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این معاونت توسعه حضور پرستاران در سطح جامعه است، به همین منظور آیین‌نامه تأسیس مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری با مشارکت پرستاران فعال در این زمینه از سراسر کشور بازنگری شد.

به گفته وی، تعیین تکلیف تعرفه‌ها، ساماندهی نظارت، اعتباربخشی، درجه‌بندی، تخصصی شدن مراکز و ساماندهی به قراردادها و ایجاد واحد Home care در بیمارستان‌ها از جمله امتیازات آیین‌نامه جدید است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: