کد خبر: ۱۲۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 29
شفا آنلاین>سلامت>نخستین کنگره ملی دانشجویی طب سنتی و سرطان در مرکز استان لرستان برگزار شد.
به گزارش شفا آنلاین،پیش از ظهر پنجشنبه نخستین کنگره ملی دانشجویی طب سنتی و سرطان و دومین کنگره کمیته تحقیقات جنوب غرب کشور در خرم آباد برگزار شد.

فاطمه یاری رئیس نخستین کنگره ملی دانشجویی طب سنتی و سرطان در این همایش با اشاره به اینکه طب مدرن نیازمند یاری طلبیدن از طب سنتی است، اظهار داشت: امروزه وابستگی به داروهای شیمیایی یکی از مهمترین دغدغه افراد جامعه است که این عامل موجب شده است تا افراد به سمت طب سنتی و سوزنی روی آوردند.

وی با اشاره به اینکه طب سنتی خواستگاهی کاملا ایرانی داشته و از بزرگان علم پزشکی کشور مانند ابوعلی سینا و ذکریای رازی نشات گرفته است، عنوان کرد: آشنا کردن دانشجویان سیستم سلامت با طب سنتی و کاربردهای آن در پیشگیری و درمان سرطان از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس نخستین کنگره ملی دانشجویی طب سنتی و سرطان افزود: متاسفانه نقش طب سنتی علیرغم اینکه از پیشینه هفت هزار ساله پزشکی ما نشات می گیرد در بسیاری از کشورها مانند ایران کمرنگ است و از آن در طب مدرن استفاده نمی شود.

یاری بر لزوم همگرایی و هم افزایی طب سنتی با طب نوین در پزشکی کشور تاکید کرد و گفت: مهمترین رسالت برای برگزاری نخستین کنگره ملی دانشجویی طب سنتی و سرطان معرفی پتانسیل های صحیح، علمی و سالم به جامعه است که در این راه نباید از مشورت بزرگان طب غافل شد.

وی به محورهای نخستین کنگره ملی دانشجویی طب سنتی و سرطان اشاره کرد و بیان داشت: از محورهای این همایش می توان به طب سنتی و پیشگیری از سرطان، طب سنتی و درمان سرطان، توجه به نقش ادیان در طب سنتی و طب سنتی و طب نوین با رویکرد تلفیقی اشاره کرد.

برچسب ها: طب سنتی ، سرطان ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: