کد خبر: ۱۲۴۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 27
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی اعتراض پزشکان درمانگر مراکز ترک اعتیاد نسبت به واگذاری این مراکز به بسیج جامعه پزشکی خبر داد
به گزارش شفا آنلاین،محمد نعیم امینی فرد با تشریح جلسه روز سه شنبه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: بررسی طرح تحقیق و تفحص از نحوه اختصاص و توزیع منابع طرح تحول نظام سلامت از جمله مواردی بود که در جلسه امروز کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در این زمینه نمایندگان نظرات خود را بیان کردند تصریح کرد: درنهایت مقرر شد یکشنبه هفته آینده در ارتباط با نظر کمیسیون رای گیری شود به نحوی که اگر نظر کمیسیون اصرار بر تحقق و و تفحص باشد، بعد از اعلام نظر کمیسیون طبق آیین نامه داخلی مجلس در نشست های بعدی کمیسیون این موضوع مطرح شود.
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس به دیگر دستور جلسه این کمیسیون اشاره کرد و ادامه داد: موضوع اعتراض پزشکان درمانگر مراکز ترک اعتیاد نسبت به واگذاری نظارت بر مراکز درمان اعتیاد به بسیج جامعه پزشکی را از دیگر موضوعات مطروحه در این نشست بود و در این رابطه نشستی را با برخی پزشکان درمانگر اعتیاد و همچنین بسیج جامعه پزشکی داشتیم که هر کدام نظرات خود را در این زمینه ارایه کردند.
وی گفت: پزشکان درمانگر اعتیاد نسبت به واگذاری نظارت مراکز ترک اعتیاد به بسیج جامعه پزشکی به صورت جدی اعتراض دارند و در این نشست با پزشکان درمانگر اعتیاد داشتیم مطرح شد که نگرانی جدی از شناسایی هویت معتادان دارند.
امینی فرد با بیان اینکه 7هزار مرکز ترک اعتیاد در کشور وجود دارد، تصریح کرد: در هر مرکز یک تا 3 پزشک مشغول فعالیت هستند یعنی 12 هزار پزشک در سراسر کشور درگیر این موضوع هستند که این تعداد، جمعیت قابل توجهی هستند.
وی خاطر نشان کرد: پزشکان درمانگر اعتیاد معتقد هستند بسیج جامعه پزشکی که ارگانی نظامی است، نباید نظارت این مراکز را برعهده داشته باشد و از این رو موضوع نظارت در جلسه امروز کمیسیون بررسی و درنهایت مقرر شد با توجه به اهمیت موضوع نسبت به تشکیل جلسه ای با حضور مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام کنیم و با نظرات کارشناسانه ابهامات موجود رفع شود.
سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: اینکه برون سپاری نظارت ها تا چه اندازه با وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سازگاری دارد جنبه تردید داشته و نمی توان به طور مسلم بیان کرد که وزارت بهداشت حتما باید نسبت به این کار اقدام کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: