کد خبر: ۱۲۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 26
شفا آنلاین>سلامت>دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی بابل با حضور پرفسور مجید سمیعی جراح برجسته مغز و اعصاب آغاز به کار کرد.

به گزارش شفا آنلاین، پروفسور مجید سمیعی رئیس مرکز مغز و اعصاب هانوفر آلمان در مراسم افتتاحیه دانشکده توانبخشی در دانشگاه علوم پزشکی بابل، با بیان اینکه ایران باید دانش توانبخشی را از سراسر دنیا اخذ کند، اظهار کرد: آن چیزی که اکنون در دنیا هنوز رایج نیست، بحث توانبخشی مغز است.

وی افزود: توانبخشی مغز یعنی سلول های مغزی که عملکرد خود را در یک قسمتی از دست دادند دوباره فعال کنیم و در مرکز ما گروهی را تشکیل دادیم که فقط مشغول تحقیقات در این زمینه هستند و بررسی می کنیم که چگونه می توان بعد از تصادف و سکته مغزی؛ عملکردی که مغز از دست داده را توانبخش کنیم.

سمیعی بیان کرد: ما امروزه با امکانات مختلف و ایجاد یک محیط آهنربایی در مغز تحولات بزرگی می توانیم انجام دهیم و این موضوع هنوز در سراسر دنیا درست مطرح نشده و ما در این رابطه تحقیقات و بررسی ها را انجام می دهیم.

رئیس مرکز مغز و اعصاب هانوفر آلمان خاطرنشان کرد: انسانها اگر بهترین ساختمان فیزیکی و بدنی را داشته باشند و یک قسمتی از مغز آسیب ببیند بقیه نقاط نمی توانند کار خود را به خوبی انجام دهند.

پروفسور سمیعی در بخشی از سخنان خود خطاب به دانشجویان گفت: آقای روحانی وقتی رئیس جمهور شدند گفتند من مسائل را با کلید حل می کنم، عزیزان شما کلیدهای حل مساله هستید.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران از نظر منابع انسانی بسیار قوی است، تصریح کرد: خوشحالم که امام جمعه این شهر به دو نکته علم و همت اشاره کردند.

جراح مطرح مغز و اعصاب دنیا در توصیه ای به دانشجویان ایرانی، خاطرنشان کرد: چرا باید بسیاری از دانشجویان بخواهند برای ادامه تحصیل به خارج از کشور عزیمت کنند، باید بگویم در کشور ما امکانات زیادی برای دانشجویان فراهم شد و در این رابطه بسیار خرسند هستم.

پروفسور سمیعی تاکید کرد: هر چقدر دانش شما بیشتر شود، به همان میزان وظیفه اخلاقی شما افزایش می یابد.

وی افزود: من مسئولیت تربیت ۳۰ هزار چینی را به دست گرفتم و اکنون چین در رشته علوم اعصاب یک قدرت بزرگ در دنیا محسوب می شود و این باعث افتخار بنده است که یک بیمارستان هزار تخت خوابی نیز در چین به نام این حقیر گذاشتند و در این رابطه ما از چین علمی را به ایران نیاوردیم، بلکه از ایران علمی به چین بردیم.

سمیعی در رابطه با حضور خود در استان مازندران گفت: برترین جایزه علمی اسلامی امسال را قرار بود هم اکنون در مالزی در اختیار بنده قرار گیرد که بنا بر قولی که به مردم مازندران دادم، به این سفر نرفتم و قرار شد از طرف خانم افخم سفیر ایران در مالزی به بنده داده شود و این جایزه را به طور معنوی به مردم مازندران اهدا می کنم.

جراح مطرح مغز و اعصاب دنیا خطاب به دانشجویان اظهار کرد: شما باید تمرکز افکار داشته باشید زیرا مغز انسان بسیار مهم است که روی کاری تمرکز داشته باشد در غیر این صورت سطحی مسائل را بررسی می کند.

وی ادامه داد: این اشتباه بزرگ را برخی از جوانان انجام می دهند که باعث می شود تمرکز لازم را روی کارهای خود نداشته باشند.

سمیعی یادآور شد: اولویت های خود را دسته بندی و نمره گذاری کنید و بر اساس اولویت به نحو شایسته و با کیفیت بالا آن را انجام دهید و پس از آن به اولویت دیگر خود بپردازید.

رئیس مرکز مغز و اعصاب هانوفر آلمان در مورد نحوه فعالیت خود، گفت: من موقعی که عمل جراحی دارم، پنج دقیقه اول به محیط اطرافم توجه می کنم، اما پس از پنج دقیقه آنقدر توجه و تمرکز من بالا می رود که جز عمل جراحی به چیز دیگری توجه نمی کنم.

وی اظهار کرد: تمرکز افکار به گونه ای حائز اهمیت است که در حال حاضر تمام کره زمین از نگاه من محو شده است و فقط برای من این مهم است که برای آینده شما چه حرفی را بگویم.

سمیعی در پایان از زحمات پروفسور کتابچی بابت حضور خود در مازندران قدردانی کرد و افزود: امیدوارم بانی این موضوع باشم که گیلان و مازندران ارتباط قوی علمی داشته باشند و این مساله ای است که به طور جدی به شما دانشجویان پیشنهاد می کنم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: