کد خبر: ۱۲۴۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 25
شفا آنلاین>سلامت>استادیار بخش نازایی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه 10 درصد زوج‌ها در جهان در معرض خطر نازایی قرار دارند، گفت: تأخیر در اولین بارداری و آندومتریوز از جمله دلایل شایع ناباروری به شمار می‌رود.

به گزارش شفا آنلاین، فاطمه سروی در نشست خبری که در ارتباط با پانزدهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران برگزار شد به موضوع نازایی در زنان اشاره کرد و گفت: بیماری‌های نازایی طیف گسترده‌ای به خود اختصاص داده ولی خوشبختانه با سیاست‌های کشور برنامه‌های زیادی برای درمان نازایی در حال انجام گرفتن است.

وی با اشاره به اینکه 10 درصد از زوج‌های جهان در معرض خطر نازایی قرار دارند، گفت: آمار جدیدی در ارتباط با میزان نازایی در کشور نداریم ولی درصد نازایی در حال افزایش است. 

استادیار بخش نازایی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: تأخیر در اولین بارداری عملکرد تخمدان را کاهش داده و یکی از دلایل نازایی محسوب می‌شود همچنین آندومتریوز نیز امروزه بیشتر شده و ناباروری را دامن زده است. 

سروی بیان کرد: نازایی مردان شیوع جهانی داشته که کاهش عملکرد اسپرم از جمله دلایل آن است. این مسأله چندبُعدی بوده و برخی از تحقیقات نشان از آلاینده‌های محیطی در این زمینه دارد.

وی به موفقیت IVF در کشور اشاره کرد و گفت: 35 درصد موارد IVF با موفقیت همراه بوده و در مواردی که درمان ناباروری با هیچ یک از روش‌های رایج صورت نگیرد موضوع اجاره رحم، اهدای جنین و تخمک مطرح می‌شود. البته به دلیل اینکه برای اهدای اسپرم برخی فقها موافقت شرعی نداشتند ما نیز آن را انجام نمی‌دهیم.

استادیار بخش نازایی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ارتباط با فریز تخمک گفت: این مسأله اکنون در ایران انجام می‌شود ولی باید توجه داشت که میزان حاملگی در تخمک فریز شده کمتر از تخمک تازه است.

برچسب ها: ناباروری ، تخمک ، نازایی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: