کد خبر: ۱۲۴۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 25
شفا آنلاین>سلامت>منابع بیمارستانی کالیفرنیا ابتلای یک دانش‌آموز به بیماری جذام را تایید کردند.

به گزارش شفا آنلاین، بنابر اعلام منابع بیمارستانی ابتلای دو دانش آموز در کالیفرنیا به بیماری جذام مورد بررسی قرار گرفته که تاکنون ابتلای یک نفر از آنان به این بیماری تایید شده است.

مقامات درمانی کالیفرنیا اولین بار اوایل ماه جاری میلادی از احتمال ابتلای دو دانش‌آموز به بیماری جذام مطلع شدند که در بررسی‌های بیشتر مشخص شد تنها یک نفر از این دو کودک به این بیماری دچار شده است.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا، جذام را می‌توان تنها از طریق نمونه‌برداری پوست و بررسی وجود باکتری عامل این بیماری به طور دقیق تشخیص داد. تست‌های دیگر از جمله آزمایش خون به حد کافی برای تشخیص این بیماری دقیق نیست.

جذام به طور معمول بر پوست، اعصاب پیرامونی، مجرای تنفسی فوقانی، چشم‌ها و جداره بینی تاثیر می‌گذارد و نشانه کلیدی این بیماری بروز ضایعات پوستی است. از آنجایی که بیماری جذام بر اعصاب تاثیر می‌گذارد احتمال دارد فرد حس خود را در ناحیه آسیب دیده از دست بدهد.

برای تشخیص بیماری جذام پزشک اقدام به نمونه‌برداری از پوست آسیب دیده می‌کند و پس از آن در محیط آزمایشگاهی وجود مایکوباکتریا در ضایعه پوستی بررسی می‌شود.

به گزارش لایوساینس، پس از تشخیص جذام این بیماری به راحتی با تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها درمان می‌شود اما ممکن است در فاصله زمانی شش ماه تا دو سال برطرف شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: